Mötesplats Sardin

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Re: Mötesplats Sardin

Post by Nissegossen »

Har man röster går det inte att undvika att man hör dem, de finns inom en och det är bara för andra att acceptera att det är så
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Mötesplatsen serverar mat imorgon. Det blir jultallrik, men ägget får någon annan ta. Vet inte vad de brukar ta för den, men tror mindre än 50 kronor. Fast det blir kanske lite dyrare än så när jag tänker efter. Jag ska komma ihåg att fråga om det är färdig Janssons frestelse de kör med. Tror det, det blir ju fasligt många potatisar att skiva upp annars.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag var jag på mötesplatsen. Jag gick hem runt halv tre och tror inte det var någon besökare kvar då. Det var överhuvudtaget lite folk där idag. Tror jag rökte fyra cigaretter mellan lunch och halv tre. Imorgon är det stängt både på själva mötesplatsen och kafféet.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Fantasio wrote: 22 Dec 2024, 18:24 Mötesplatsen serverar mat imorgon. Det blir jultallrik, men ägget får någon annan ta. Vet inte vad de brukar ta för den, men tror mindre än 50 kronor. Fast det blir kanske lite dyrare än så när jag tänker efter. Jag ska komma ihåg att fråga om det är färdig Janssons frestelse de kör med. Tror det, det blir ju fasligt många potatisar att skiva upp annars.
Till min Janssons frestelse använder jag frysta pommes stripes
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jo, jag minns det. Men jag har aldrig smakat det och vet inte om smaken är tillfredsställande. Ska jag göra egen Jansson blir det nog potatis.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag köpte en påse delikatesspotatisar som var fasta till min Jansson.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag gillar potatisgratäng men inte Janssons. Minns inte varför. Kanske smakade fisken skarpt. Äter inte konstig fisk, jag. Ingen surströmming heller!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tyvärr avled en kvinna som var stammis på Sardin i lördags. Vi har varit och fikat tillsammans och länge pratat om att gå och ta en öl och något att äta någon gång. Men döden hann före. Hon blev 79 eller 80 år gammal. Vila i frid.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

memphis wrote: 02 Jan 2025, 17:52 Jag gillar potatisgratäng men inte Janssons. Minns inte varför. Kanske smakade fisken skarpt. Äter inte konstig fisk, jag. Ingen surströmming heller!
Jag vägra äta det som barn. Ansjovisen är underligt kryddad. Men som vuxen har jag upptäckt att det är delikatess.
kryddor som kanel, svartpeppar, kryddpeppar, lagerblad, kryddnejlika, spansk humle (oregano), kardemumma och sandelträ. Socker, salt, ättika.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Kompisen berättade att ännu en stammis dött. Han var i 70-årsåldern och som jag förstått det haft sin diagnos, osäker på vilken, en stor del av sitt liv. Han var lite krasslig på slutet och tror på kroppslig skada som orsak till hans frånfälle. Vi brukade prata och han hade glimten i ögat och gillade att skämta.
Paria
Nickelmedlem

Post by Paria »

Beklagar dödsfallen Fantasio.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack, Paria. De två som gått bort var ålderspensionärer med råge. Jag börjar känna mig som Geta, att jag är en av de äldsta kvar.
Post Reply