Matvanor
Moderator: Moderator 1
Re: Matvanor
Från a la carten på God vän: Baconlindad fläskfilé med vitlökssmör & bearnaisesås. Den går loss på 219 kronor. Oklart om det ingår potatis eller pommes frites. Geta, kul att du kanske ska börja använda din mikro.
Vilken lyx!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
God Väns klassiska lövbiff med kryddsmör säljs för 209 spänn. Zoidar, visst är det lyxmat och femfemman: tack! Kanske jag går till krogen och hämtar mat imorgon, men man kan bara få md sig luncherna hem skulle jag tro.
Idag köpte jag kassler med champinjonsås och ris, detta trots att jag redan hade en matlåda. Får se om jag köper någon ny låda imorgon.
Mataffären säljer imorgon kåldolmar med sirapsås samt gulaschgryta.
God vän serverar fläskfilé med pepparsås & pommes, raggmunk med stekt fläsk & lingon, lasagne och spaghetti Bolognese. Jag tar fläskfilén. Hoppas det är lite krydda i såsen.
God vän serverar fläskfilé med pepparsås & pommes, raggmunk med stekt fläsk & lingon, lasagne och spaghetti Bolognese. Jag tar fläskfilén. Hoppas det är lite krydda i såsen.
Vad snurrig jag är. Jag tog fel på dag. Idag köpte jag kycklingfilé med vitlökssås. Som vanligt gjorde jag matplaner jag inte höll. Dvs gick ej till puben o beställde mat. Nu har jag tagit fram en banan, inköpt med boendestödet idag.
Ska nog köra med lax i soppan idag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
I morgon har jag en bit rökt lax som är kryddad med citron.
Förlåt en novis på lax, men tillagar man rökt lax?
Det står något mysko på matlådan jag köpte idag. KY/PA Pasta. Vad är det jag har köpt egentligen? Jag är nu hungrig. Har ätit två bananer så jag fått lite i magen. Bättre än inget.