Fylletråd!

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

Utomjordingen

Re: Fylletråd!

Post by Utomjordingen »

Nog gammal för länge sen?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Annars, har börjat med att skapa musik igen - jag håller på bygger en ny låt med piano. Känner mig fram med tangenterna på min Midi Controller. Vet inte vad jag ska ha mer för ljud - Fx ljud kanske, med helikopter och krig, och sådana effekter eftersom det är krig och inte krig idag?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Ja, jag får fundera ett tag till vad jag ska ha för ljud till pianot!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Utomjordingen wrote: 14 Jan 2025, 00:11 Nog gammal för länge sen?
Drack av den på nyår, blev inte magsjuk iaf. Kanske bara 5 år gammal iof.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Njae, jag skulle nog inte dricka det!

Som sagt, Ulf Kristersson sa: - "Det är krig och inte krig!". Jag kan ju även ha stridsplan ljud, skjutningar och sådana hemska ljud i min låt. Men vad mer än piano ska jag ha?
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Minns när jag hade musikterapi psyketåren 1990–1992 då jag var tvångsinlagd/tvångsmedicinerad! Lyssnade bland annat på mycket på Depeche Mode och Front 242. Psykiatrikern sa om mig och det jag lyssnade på: - "Är man inte sjuk och lyssnar på Front 242 då blir man sjuk sen när man har lyssnat på Front 242!". Lyssnade även väldigt mycket på filmmusiken Twin Peaks. En psykevårdare och en patient tyckte mycket om musiken. Varje morgon när vi blev väckta på psyket så satte jag och några patienter på musik så hela avdelningen kunde höra - det var kul!

Idag har jag Spotify och mina CD väskor med CD! Det är bra med Spotify för då kan man lyssna först innan man sen kanske vill köpa Cd: n. Förr i tiden var man tvungen att chansa om musiken kan vara bra innan man köpte Cd:n eller så kunde man gå in i vissa musikaffärer och lyssna med hörlurar innan man köpte Cd: n.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Mina väskor med CD och DVD:

Image

Behöver köpa 3–4 väskor till i framtiden för att få plats med alla mina CD musik och DVD filmer. Vem ska få ärva dom sen när jag dör? Eller så säljer jag dom när jag är runt 80 år gammal och då kanske dom är värda ännu mer sen. En och annan CD skiva har gått upp med flera 100 % i värde sen 1990 -talet - det har jag sett på nätet.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Image
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Idag vill jag gömma mina CD och DVD i väskor för jag vill inte ha allt framme som i början av 1990-talet då man hade CD ställ!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Annars, har plockat undan julen och jag måste säga att bättre jul har jag haft än vad jag hade den här gången. Jag har mått för dåligt alldeles för länge för att tyckt att jul är roligt. Hoppas på bättre jul sen i år.
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Utan alkohol så hade det varit ännu värre med mitt psykiska mående!
Utomjordingen

Post by Utomjordingen »

Har printat ut 3 st. A4 fotografier/fotopapper/tavlor till en kvinna för hon ville det! Nästa gång kanske jag ska printa ut en affisch som är större än A4 fotopapper och då använder jag ett dataprogram där man kan önska storleken på affischen. Sen har jag fotopapper med klister på baksidan så man klistra ihop tillexempel, 3 st. A4 storlek sidled och kanske 2 st. A4 höjdled.

Jag sa till henne: - "Ska du inte ha som jag som har, två digital Foto ram varav ena som man kan skicka bilder direkt från mobilen via WIFI till fotoramen var man än befinner sig i världen!?". Men nej, det vill hon inte men det brukar vara så med dom äldre. Det är den nya generationen som vill hänga på den nya tekniken och inte dom gamla.
Post Reply