Hur övervinner man tröttheten?
Moderator: Moderator 1
Re: Hur övervinner man tröttheten?
Tröttheten kan bero på psykisk anspänning tidigare - det kommer efter som. Jag har oxå låg energi - men det är inte konstigt efter mitt pratiga 1.5 år, tänker jag. Det är förklarligt. Jag är dock fri från psykos och affektiva symtom. Sover bra oxå sen jag satte insomnitabletterna på morgonen istället för på kvällen. Det var min läkare som satte in dem på kvällen. Kolla FASS är mitt tips om något inte stämmer. Läkarna har långt ifrån koll alltid. Är iaf min erfarenhet - vart med om mycket slut från dem. Även om min nuvarande läkare är bra, kan han ha fel. Och de är inte särskilt om sig och kring sig om något inte stämmer. Man får vara sin egen läkare.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Har varit trött sen innan julas nu och fruktansvärt omotiverad inför allt.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Något som spökar för dig?? Kan ofta vara förändringar som vi med psykossjukdom är känsliga för.mrsearlgray wrote: ↑16 Jan 2025, 14:01 Har varit trött sen innan julas nu och fruktansvärt omotiverad inför allt.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ingen aning. Vet inte varför detta kom. Är väl lite stressad ekonomiskt men det är inget nytt.wasp wrote: ↑16 Jan 2025, 14:41Något som spökar för dig?? Kan ofta vara förändringar som vi med psykossjukdom är känsliga för.mrsearlgray wrote: ↑16 Jan 2025, 14:01 Har varit trött sen innan julas nu och fruktansvärt omotiverad inför allt.
Läste idag att om man förlorar i rang, så kan man bli väldigt trött och sova mycket. Möss gör det.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Förlorar i rang? Menar du som i status typ?
Japp! Då har man mycket djupsömn.
Har inte drabbats av nån egentlig depression sen jag började med Abilify Maintena. Den medicinen piggar upp mig.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag hade en mindre bra spiral i mitt liv, tappad motivation och svårt att ta tag i saker. Drack för mycket alkohol, det blev till en vana för att mota tristessen. Och allt det negativa som varit det senaste 1.5 året. Jag tappade styrfart. Upplever att motivation och humör kommit tillbaka efter den fina västerbottensresan. Det var fint att uppleva vintern, hänga med annat folk och lite miljöombyte. Jag trivs verkligen där. Jag bröt ju foten för en vecka sen - men psykiskt är jag vid gott mod! Västerbotten känns som en brytpunkt för mig. Nu ser jag framåt och lämnar det gamla, destruktiva, bakom mig.