Vad har du lärt dig idag?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vad har du lärt dig idag?

Post by zoegas »

wasp wrote: 14 Jan 2025, 06:22 Att räkost är jäkligt gott!
Speciellt på nygräddade baguetter.

Image
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Allt bröd butiken bakar upp själva i butiken går att köpa den frysta förlagan till, ugnen 225 grader bakplåt på den bakplåts papper på den det som skall gräddas sitt utanför går inte att gå ifrån, ta dem när de är färdiga
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Har lärt mig att det finns en skyskrapa i Göteborg. Den stod inte där när jag jobbade i staden.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Menar du Karlatornet eller Läppstiftet?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja Läppstiftet fanns då. Det räknar jag inte som en skyskrapa. Så det är väl Karlatornet jag sett på tv då!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag vattnade växter både på Lindholmen och i Läppstiftet. Lindholmen var ett helt nytt område då. Jag vattnade på Lindholmsgymnasiet och även fler lyxiga ställen.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Då vet du vad som är lagom att vattna, memphis. Det är nog vanligare att vattna för mycket än för lite.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Jag har vattnat för mycket, mina växter har inte trivts. Nu vattnar jag mindre. Det verkar funka.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Att väntan är för länge.
In a world where you can be anything, be kind.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Att jag alltid är vid gott mod när situationer är kaosiga eller krisiga. Förutom sorg, det drabbar mig. När jag mår dåligt har det med överbelastning under en tid eller tristess att göra. Jag är alltid psykiskt stabil när jag är inlagd på sjukhus och efteråt. Jag har förmånen att kunna ventilera igenom jobbiga saker med folk omkring mig - det är en satans resurs jag har! Och så skriver jag, ventilerar mig själv. Tyvärr tar jag till alkohol. Det måste dras ner, och det gör jag nu. Men det är ändå skönt att i skarpa situationer är man hemma i huvudet. Det ger en viss trygghet. Jag tror att jag till vardags har rätt tråkigt i mitt liv. För lite stimulans. Steget jag behöver ta är promenader - för att belasta skelettet och få upp konditionen, och att styrketräna där träffar jag folk. Jag har lösningen. Det jag vill och som passar in i min vardag. Sen har jag ett bra socialt nätverk inklusive Loppan - vid sidan av det. Jag kan åka till Västerbotten för en billig peng.

Ja jag har blivit kallad till bentäthetsmätning, med anledning av min fraktur. Intressant vad det ger. Jag är medveten om att jag behöver promenera mot benskörhet, det är jag sedan länge. Men jag har låtit andra prioriteringar gå före.

Nu har jag nått en vändpunkt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Geta wrote: 16 Jan 2025, 16:50 Då vet du vad som är lagom att vattna, memphis. Det är nog vanligare att vattna för mycket än för lite.
Ja övervattning är nog det vanligaste problemet. Men man kan gå efter vad växten har för blad. Har den tjocka blad, som t ex suckulenter och paradisträd, då kräver växten lite vatten. Har växten däremot tunna blad, typ benjaminfikus, då vill den ha mera vatten.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Att lite kan göra mycket.
Post Reply