Paket!
Moderator: Moderator 1
Re: Paket!
Tack för tips! Ska köpa lite olika sorters frön. För variation. Jag tittade på en burk med flera våningar, så man kan göra 3 olika sorters groddar samtidigt. Men det slutade med bara en burk.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Vissa frön bildar nån geleliknande vätska runt sig. De lyckades jag aldrig med. Det gick inte hälla av vattnet ordentligt. Till sist slutade det med tre sorter: linser, mungbönor, alfaalfaooch klöver, alla enkla och milda i smak. Dessutom blev de klara på 3-4 dagar.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Ja det är ju ett enkelt sätt att få i sig färska grönsaker vintertid. Bara skölja dem en gång om dagen om jag minns rätt.Zoidar wrote: ↑16 Jan 2025, 04:53Vissa frön bildar nån geleliknande vätska runt sig. De lyckades jag aldrig med. Det gick inte hälla av vattnet ordentligt. Till sist slutade det med tre sorter: linser, mungbönor, alfaalfaooch klöver, alla enkla och milda i smak. Dessutom blev de klara på 3-4 dagar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Minns inte om jag sköljde en gång eller morgon och kväll.
Ok!

Ett set med kastknivar kom idag...

Ska inte användas med något ont uppsåt, men vill lära mig kasta kniv. Sen var de ganska billiga, så jag beställde dem. Det gick snabbt att få dem, tog bara en vecka från AliExpress, det tar nästan alltid minst två veckor därifrån, oftast ännu längre.

Ska inte användas med något ont uppsåt, men vill lära mig kasta kniv. Sen var de ganska billiga, så jag beställde dem. Det gick snabbt att få dem, tog bara en vecka från AliExpress, det tar nästan alltid minst två veckor därifrån, oftast ännu längre.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Det kunde man vänta sig av dig, Richard! 

Kasknivar var sånt jag ville ha som liten. Coola! 

Har du några kaststjärnor? Shuriken eller vad det heter? 

Mitt paket med viktskivor är i Jönköping. 
Ser fram emot paketet som ett litet barn.

Ser fram emot paketet som ett litet barn.

Står leverans kl.10-14 idag. Vem vet?
Nja, kanske nån man gjorde i slöjden. Sådana får man inte importera, o jag har inte hittat nån som säljer heller.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/