Diabetes
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Re: Diabetes
Får hålla koll på blodsockret lite extra nu framöver när jag slutat tvärt med rybelsus... Som tur är har jag ju en annan medicin mot blodsockret så jag hoppas inte det ska påverkas allt för mycket.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Kanske någon annan GLP1 funkar bättre?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tyvärr är det ju samma hormon som påverkas vad jag förstått. Så för min del är det slut med den helt, vågar helt enkelt inte för jag satt och planerade hur jag skulle gå tillväga för att avsluta livet igår...
Ja och det är verkligen inte bra! Du SKA överleva den här satans sjukdomen!!!! Det blir bättre, antagligen.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 10:26Tyvärr är det ju samma hormon som påverkas vad jag förstått. Så för min del är det slut med den helt, vågar helt enkelt inte för jag satt och planerade hur jag skulle gå tillväga för att avsluta livet igår...
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja, tack. Det är nog nu det vänder kanske? När jag både listat ut vad som har förvärrat mitt mående och att jag då kan sluta jobba i motvind med det också och se resultaten av jobbet jag gör för att må bättre. <3amandara wrote: ↑18 Jan 2025, 10:55Ja och det är verkligen inte bra! Du SKA överleva den här satans sjukdomen!!!! Det blir bättre, antagligen.mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 10:26Tyvärr är det ju samma hormon som påverkas vad jag förstått. Så för min del är det slut med den helt, vågar helt enkelt inte för jag satt och planerade hur jag skulle gå tillväga för att avsluta livet igår...
Oj, nä såpass dåligt ska du inte behöva må. Hoppas att du mår bättre av att sluta med Rybelsus!mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 10:26Tyvärr är det ju samma hormon som påverkas vad jag förstått. Så för min del är det slut med den helt, vågar helt enkelt inte för jag satt och planerade hur jag skulle gå tillväga för att avsluta livet igår...
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja, tack! <3Krokus wrote: ↑18 Jan 2025, 13:02Oj, nä såpass dåligt ska du inte behöva må. Hoppas att du mår bättre av att sluta med Rybelsus!mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 10:26Tyvärr är det ju samma hormon som påverkas vad jag förstått. Så för min del är det slut med den helt, vågar helt enkelt inte för jag satt och planerade hur jag skulle gå tillväga för att avsluta livet igår...![]()
Konstigt att inte fler mår illa av dessa diabetesmediciner som används mot fetma. Är vi särskilt känsliga?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Hittar faktisk ganska mycket om folk som blivit psykisk dåliga av dessa mediciner när jag söker, men det verkar inte som de har accepterats som "riktiga" biverkningar ännu...
Kan man få blodsockerfall utan att ha diabetes?
Edit:
Svar ja: https://www.livsstil.se/halsa/sjukdomar ... r-diabetes
Edit:
Svar ja: https://www.livsstil.se/halsa/sjukdomar ... r-diabetes
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
- آپ کا نام کیا ہے؟
- Litiummedlem
Mounjaro? Vad säger din läkare om Mounjaro för dig?mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 09:56 Får hålla koll på blodsockret lite extra nu framöver när jag slutat tvärt med rybelsus... Som tur är har jag ju en annan medicin mot blodsockret så jag hoppas inte det ska påverkas allt för mycket.