De godaste smörgåsarna
Moderator: Moderator 1
Re: De godaste smörgåsarna
Jag tror jag kör på ett säkert kort på Subway i fortsättningen. Brukar ta lite olika såser på mackorna, men tycker att de tagit onödigt stort utrymme smakmässigt. Kommer att köra med vitlökssås, en klassiker som passar till alla mackor jag testat.
Jag måste komma iväg till Norins ost och köpa mig en rejäl bit ost. Då ska jag köpa pain riche och rädisor och äta med njutning. Jag äter annars sällan bröd, men vill börja igen på regelbunden basis.
Det kanske blir en macka från Subway imorgon. Kör på den jag tror är dyrast, en American Steakhouse Melt. Men då tar jag nog spårvagnen. Hållplatsen jag stiger på för hemfärd är en livlig sådan med väntande personer. Jag vill helst kunna sitta ned för att vila ryggen.
Kommer jag iväg till Subway är det inte så långt till mötesplatsen. Då kan jag gå dit och vila ryggen på vägen till mötesplatsen. Kanske man skulle drista sig att beställa en macka med kyckling på. Kycklingen har varit undermålig som människoföda, eller vad det nu kallades i en tidningsartikel.
Edit: de öppnar redan klockan åtta på morgonen.
Edit: de öppnar redan klockan åtta på morgonen.
Nyp ihop smör, mjöl, bakpulver och salt. Tillsätt mjölken och blanda ihop allt till en kladdig deg. Vänd degen i lite extra mjöl.
Dela degen i 6 bitar (för 6 bröd) och kavla ut den till platta rundlar, ca 15 cm i diameter, på ett mjölat bakbord.
Hetta upp en stekpanna, gärna i gjutjärn, på medelvärme. Grädda bröden några minuter på varje sida, eller tills de får bruna, gyllene fläckar.
Ett rätt simpelt recept. Vad ska man använda för mjöl? Var hittar man bakpulver i affären?
Dela degen i 6 bitar (för 6 bröd) och kavla ut den till platta rundlar, ca 15 cm i diameter, på ett mjölat bakbord.
Hetta upp en stekpanna, gärna i gjutjärn, på medelvärme. Grädda bröden några minuter på varje sida, eller tills de får bruna, gyllene fläckar.
Ett rätt simpelt recept. Vad ska man använda för mjöl? Var hittar man bakpulver i affären?
Jag antar att man använder vetemjöl. Det finns en särskild bakavdelning i mataffären. Där finns allt man kan behöva inklusive bakpulver.
Något bakbord har jag inte. Det står i receptet ovan att man ska ha det att kavla ut degen på. Nej, det är nog överkurs för mig att baka.
Ja, smörgåstårta är gott. Vill helst ha den utan ägg.
Jag tycker inte om leverpastej, det går fetbort.