Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag drar mig för att gå till pizzerian trots att den bara ligger cirka 100 meter från min bostad. Att beställa hem skulle jag vilja, men vet inte vilket bolag jag ska anlita eller hur man betalar. Jag har ju bara kontanter och kort. Jag är rädd för att man ska tvingas swisha och det kan jag inte, jag vet inte hur man gör. Det var bättre på förra stället jag bodde, där låg pizzerian runt hörnet, kanske femton meter bort.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Första januari räknas väl som den stora pizzadagen. Alla är trötta efter nyårsfirandet och vill göra det enkelt för sig. Beställer jag pizza gör jag det direkt pizzerian har öppnat.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag har en fryspizza till nyårsdagen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har aldrig testat fryspizza i ugn. Jag kör på en pizza imorgon skulle jag tro. En Mexicana, en Hot hot eller en Husets special. Ja, jag är hungrig just nu.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kommer att gå till pizzerian imorgon. Tänker höra med dem om de fortfarande serverar hamburgertallrik. Det är nya ägare, därav min undran. Köper en pizza också, en Capricciosa. Den smakar utmärkt kall.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag åt jag Felix gulaschsoppa och inte pizza som jag hade planerat. Kände mig osäker på ryggen, plus att jag var lite lat. Imorgon kanske?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är ju bra att jag ingen snabbmat har köpt på (rätt) länge. Imorgon är det två förmodade topprätter på Hemköp, då har jag mat så jag klarar mig till helgen. Lite mer än så om man räknar in soppa och frysrätter. Kanske blir det en pizza eller kebabtallrik på lördag. Minns inte när jag handlade från min pizzeria senast.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Något jag skulle vilja testa är en pommestallrik som Zoidar åt. Köpa till en hamburgertallrik på 150 gram där det ingår pommes frites. Sitta och småäta potatispinnarna lugnt och fint. Det var som när jag beställde största hinken med kycklingdetaljer, då följde det med pommes frites i massor.
El Ninjo serveras med tomatsås, ost, salami, bacon, lök, paprika, jalapenos och tabasco. Den kostar 145 kronor. Alltså närstan en tvåhundring med extra pommes frites. Men lite måste man få unna sig.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har numera busskort, så jag kan ta mig till McDonald's utan problem. En Big Dijon och en Double Tasty kanske det blir. Åh, hur ska det gå med pekskärmen? Tror jag tar donken på vägen hem från mötesplatsen. Nu ska det bli av.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Jan 2025, 19:12 Jag har numera busskort, så jag kan ta mig till McDonald's utan problem. En Big Dijon och en Double Tasty kanske det blir. Åh, hur ska det gå med pekskärmen? Tror jag tar donken på vägen hem från mötesplatsen. Nu ska det bli av.
Kör hårt Fantasio!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Igår så köpte jag pizza, en El Ninjo. Åt på den i tre omgångar. Köpte även pizzasallad. Gott, men godare skaffning finnes.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Oj, har inte ätit snabbmat på flera år. Tror det var fem år sedan, om inte mer.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply