Att våga ta plats på gymmet.

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

mrsearlgray
Iridiummedlem

Att våga ta plats på gymmet.

Post by mrsearlgray »

Hur fan gör man för att samla modet att ta sig till fria vikterna på gymmet?

Känns som att man tar plats från "riktiga" gymmare, att man ska se ut som en idiot och göra fel...

Håller mig alltid till maskinerna på gymmet men vill köra fria vikter men vet inte hur jag ska börja.

Help.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Att våga ta plats på gymmet.

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 19 Jan 2025, 20:05 Hur fan gör man för att samla modet att ta sig till fria vikterna på gymmet?

Känns som att man tar plats från "riktiga" gymmare, att man ska se ut som en idiot och göra fel...

Håller mig alltid till maskinerna på gymmet men vill köra fria vikter men vet inte hur jag ska börja.

Help.
Har du ingen du kan träna med som visar dig?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 19 Jan 2025, 20:28
mrsearlgray wrote: 19 Jan 2025, 20:05 Hur fan gör man för att samla modet att ta sig till fria vikterna på gymmet?

Help.
Har du ingen du kan träna med som visar dig?
nej tyvärr.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Önska dig en PT-timme i födelsedagspresent! :thumbup:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 19 Jan 2025, 20:44 Önska dig en PT-timme i födelsedagspresent! :thumbup:
Åh! fan vad smart! Jag fyller ju år i början på mars, det är ju inte långt dit. tack! :D
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

mrsearlgray wrote: 19 Jan 2025, 20:53
Krokus wrote: 19 Jan 2025, 20:44 Önska dig en PT-timme i födelsedagspresent! :thumbup:
Åh! fan vad smart! Jag fyller ju år i början på mars, det är ju inte långt dit. tack! :D
Ja, du kan ju säkert önska dig få lära dig mer om fria vikter hos en PT.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Zoidar wrote: 19 Jan 2025, 20:55
mrsearlgray wrote: 19 Jan 2025, 20:53
Ja, du kan ju säkert önska dig få lära dig mer om fria vikter hos en PT.
Ja men precis! :)
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

På Friskis får man en introduktion till gymmet gratis. Bra. Jag har aldrig nyttjat det men det är bra för de som inte är så vana vid gym och det.
آپ کا نام کیا ہے؟
Litiummedlem

Post by آپ کا نام کیا ہے؟ »

Help.
Som andra redan har sagt, försök träna med en vän som kan det hela eller anlita en Personlig Tränare PT.

Går du regelbundet till gymmet så kommer du så småningom att lära känna andra vilka gör precis samma sak som du, dvs tränar. Då blir det lättare att fråga om råd och ta plats på ett mer naturligt och avslappnat sätt. Att börja träna med fria vikter kan kännas avigt och konstigt till att börja med, men ge det lite tid. Och framförallt Börja ta plats även om det inte är helt bekvämt i början.

Gymmet är till för alla där och det är framförallt nybörjarna som har mest att vinna på att träna där. Då de har störst utvecklingspotential.

Kolla gärna också vilken hjälp du kan få gratis på gymmet. Kolla runt på olika gym om de har introduktionshjälp eller liknande.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: 20 Jan 2025, 19:42

Help.
Som andra redan har sagt, försök träna med en vän som kan det hela eller anlita en Personlig Tränare PT.

Går du regelbundet till gymmet så kommer du så småningom att lära känna andra vilka gör precis samma sak som du, dvs tränar. Då blir det lättare att fråga om råd och ta plats på ett mer naturligt och avslappnat sätt. Att börja träna med fria vikter kan kännas avigt och konstigt till att börja med, men ge det lite tid. Och framförallt Börja ta plats även om det inte är helt bekvämt i början.

Gymmet är till för alla där och det är framförallt nybörjarna som har mest att vinna på att träna där. Då de har störst utvecklingspotential.

Kolla gärna också vilken hjälp du kan få gratis på gymmet. Kolla runt på olika gym om de har introduktionshjälp eller liknande.
tack! :) ska försöka utmana mig!
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

När jag gick artrosskola, fick vi träna i sjukgymnastikens gym med vikter bland annat.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har tränat på gym tre perioder i mitt liv men aldrig fastnat för det. Tycker bara det är jobbigt och ger upp.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Post Reply