Danmarks statminister o Trumpen ska mötas o snacka amerikanskt övertagande av Grönland. Så beter sig inte en riktig demokrati i mina ögon. Vapenskrammel... Grönland tillhör Danmark, inte USA. Jag har inte tidigare haft något emot Trumpen men nu börjar jag tvivla på hans omdöme.
Att äga något, har oxå obligations-att ansvara för att saker och ting är och förblir bra. Man får vara beredd på utgifter och att ta ansvar för saker. Som Danmark måste göra med Grönland. Grönland kanske är en belastning därvidlag, och att USA skulle sköta det bättre - och har möjligheter att göra det. Grönland får under inga omständigheter hamna i Rysslands med allierades händer. Det måste stanna i väst och NATO. Kanske bättre att USA tar över ansvaret och sätter dit militärmakt. Världen är en orolig plats nuförtiden.
Jag tycker alla verkar lisma för Trump. Slicka uppåt . Så även Danmarks statsminister och vår egen statsminister. Så även Ukrainas Zelensky. Så även amerikanerna. Ja alla ledare i väst verkar krypa för denna man som lyckats bli USA's president en gång till.
Det är inte bra. Man ska inte krypa för grandiosa narcissister. Det stiger dem åt huvudet.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ja ha ja. Så var dagen inne då Trump installerar sig i Vita Huset. Håll i er nu för det kommer att bli åka av. Trump är inställd på drama.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
memphis wrote: ↑20 Jan 2025, 06:51
Ja ha ja. Så var dagen inne då Trump installerar sig i Vita Huset. Håll i er nu för det kommer att bli åka av. Trump är inställd på drama.
Minns ni något som Trump gjorde förra gången han var president? Han startade inga krig men det gjorde Obama som fick Nobels fredspris,
Alltså alla gillar Trump förutom Europa. I Sverige är journalistrapporteringen om Trump sjukt vriden. Det tas aldrig upp bra saker han gjort. USA har röstat fram Trump, Indien mfl gillar Trump. Skulle vara intressant att få en mer nyanserad bild av honom.
Ja det tror jag med. Väst klarar sig inte ”ensamma”. Tycker att vi är lite herre på täppan och tycker att vi ska stå allra högst i rang i världen. Vi behöver alla samarbeta, alla länder på jorden. Tror att det behövs en ny injektion i världsbilden.