Vad har du mist?
Moderator: Moderator 1
Vad har du mist?
Detta är en fortsättning på en tråd jag startade på gamla Viska.
När jag var frisk åkte jag i kollektivtrafiken utan obehag. Blev inte så ofta då jag hade (och har) en cykel. Jag minns när jag var på ett möte i Gubbängen i söderort. Jag fick låna syrrans pojkväns garagekort och blåste upp till Stockholm utan att tveka. Tog taxi till platsen jag skulle till. Sedan hem och hoppas på att en taxi skulle komma och plocka upp mig. Taxiföraren tyckte det var roligt att någon i motorcykelmundering tog en taxi. Något sådant skulle jag inte våga eller orka med idag. Jag har lång startsträcka, så att säga. Jag har tappat initiativförmågan.
När jag var frisk åkte jag i kollektivtrafiken utan obehag. Blev inte så ofta då jag hade (och har) en cykel. Jag minns när jag var på ett möte i Gubbängen i söderort. Jag fick låna syrrans pojkväns garagekort och blåste upp till Stockholm utan att tveka. Tog taxi till platsen jag skulle till. Sedan hem och hoppas på att en taxi skulle komma och plocka upp mig. Taxiföraren tyckte det var roligt att någon i motorcykelmundering tog en taxi. Något sådant skulle jag inte våga eller orka med idag. Jag har lång startsträcka, så att säga. Jag har tappat initiativförmågan.
Re: Vad har du mist?
Idag kan jag inte förstå att jag vågat köra bil.
Nej, det kan jag förstå, Geta. Tänk vad svårt det verkar vara att fickparkera. Jag kan inte åka kommunalt utan att oroas en smula. Jag rör mig mest mellan hemmet, mötesplatsen och mataffären.
Jag undvek att fickparkera.
De som gått bort, annars är det väl som vanligt?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag har inte varit utanför dörren på ett par dagar. Har lite soppor kvar att äta, men vad värre är: min läsk håller på att ta slut.
Bra fråga... Jag har inte gett upp än. Jag hade en lovande karriär som forskare och har försökt att komma på banan igen. Just nu jobbar jag med hemsidor, men har planer på att avsluta mina studier genom att studera på deltid samtidigt som jag arbetar. Känner att jag inte är klar förrän jag passerat mållinjen. Ser sjukdomen som en bump in the road, inte som något definitivt. Viktigt att komma ihåg är att jag inte halkat från verkligheten de senaste sex åren. Jag fortsätter att hoppas om en framtid där jag får självförverkliga.
'cause the freak inside controls my mind
Sjukdomen gick in och sopade rent bland mina intressen. Tappade till och med TV-spelandet under några år. Har så smått börjat titta på lite film, men bara kanske en gång i månaden. Matlagningen verkar jag inte komma igång med heller.
Idag har jag knappt varit uppe ur sängen. Och jag är helt nöjd med det.
Man kan inte mista det man aldrig har haft.
- آپ کا نام کیا ہے؟
- Litiummedlem
Fog för att jag mist regnet i dimman?
Finns nog fog för att man mist en och annan dimma.
När drömmen tog och drog bort det grumliga
Men det var alltför lätt, kära sömngångare så jag
Så jag vaknade med ett starkt ryck
Fanns där fog att jag mist drömmen om dimman?
Immar det här i panncentralen? Eller är det bara ång-signaturen av alla dofter man mist
Finns nog fog för att man mist en och annan dimma.
När drömmen tog och drog bort det grumliga
Men det var alltför lätt, kära sömngångare så jag
Så jag vaknade med ett starkt ryck
Fanns där fog att jag mist drömmen om dimman?
Immar det här i panncentralen? Eller är det bara ång-signaturen av alla dofter man mist