Man kan nog inte få livsfarligt blodsockerfall som frisk.Krokus wrote: ↑22 Jan 2025, 08:19 Kan man få blodsockerfall utan att ha diabetes?
Edit:
Svar ja: https://www.livsstil.se/halsa/sjukdomar ... r-diabetes
Diabetes
Moderator: Moderator 1
Re: Diabetes
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Den ska ha samma biverkan tyvärr så vågar nog inte testa några fler semaglutid mediciner.آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: ↑22 Jan 2025, 09:26Mounjaro? Vad säger din läkare om Mounjaro för dig?mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 09:56 Får hålla koll på blodsockret lite extra nu framöver när jag slutat tvärt med rybelsus... Som tur är har jag ju en annan medicin mot blodsockret så jag hoppas inte det ska påverkas allt för mycket.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag får lätt blodsockerfall om jag fikar med fikabröd, glass osv. Måste äta sundare mellanmål.Krokus wrote: ↑22 Jan 2025, 08:19 Kan man få blodsockerfall utan att ha diabetes?
Edit:
Svar ja: https://www.livsstil.se/halsa/sjukdomar ... r-diabetes
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tror ni man kan läka ur diabetes? Min diabetessjuksköterska sa att man sett att de som gjort magoperation kan det men om man går ner lika mycket som på en magoperation borde man väl också kunna göra det?
Mitt blodsocker är konstigt iallafall, nu åt jag 2 lussebullar för en timme sen och blodsockret steg inte över 6 som vanligt och efter middagen som var pyttipanna och 2 ägg med rödbetor så låg det på 4,8. Undrar mest när man ska kolla upp om man "läkt ut" det...
Mitt blodsocker är konstigt iallafall, nu åt jag 2 lussebullar för en timme sen och blodsockret steg inte över 6 som vanligt och efter middagen som var pyttipanna och 2 ägg med rödbetor så låg det på 4,8. Undrar mest när man ska kolla upp om man "läkt ut" det...
Jag tycker att du har väldigt normala värden för att ha diabetes 2, mrsearlgray. Eller vad säger Inwatto?
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Jo jag tycker det, visst jag äter ju jardiance som sänker blodsockret men den äter jag minsta dosen av. 

Jag vet just ingenting om diabetes typ 2. När man har ett blodsockervärde som 4.8 framför sig, så är det många faktorer som spelar in. Vilka mediciner man tar, hur mycket man ätit, vad man ätit, hur länge efter maten man tog provet mm. Hos mig är det vanligt att blodsockret sjunker omedelbart efter matintag, men jag tar ju insulinspruta, så det är svårt att applicera på någon med typ 2.
Under de 20 år som jag haft diabetes 2 har jag aldrig haft så låga värden som mrsearlgray.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Mina värden har sjunkit ganska drastiskt sen jag kom under 110kg i vikt också. Det var då det började bli såhär lågt.
Så mycket har jag aldrig vägt.
- آپ کا نام کیا ہے؟
- Litiummedlem
Aah ok. Mounjaro är iofs tirzepatid och inte semagtlutid.mrsearlgray wrote: ↑22 Jan 2025, 12:00Den ska ha samma biverkan tyvärr så vågar nog inte testa några fler semaglutid mediciner.آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: ↑22 Jan 2025, 09:26Mounjaro? Vad säger din läkare om Mounjaro för dig?mrsearlgray wrote: ↑18 Jan 2025, 09:56 Får hålla koll på blodsockret lite extra nu framöver när jag slutat tvärt med rybelsus... Som tur är har jag ju en annan medicin mot blodsockret så jag hoppas inte det ska påverkas allt för mycket.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
jaha det visste jag inte! då kan jag ha fel, trodde det också var en semaglutid. förlåt.آپ کا نام کیا ہے؟ wrote: ↑23 Jan 2025, 21:48Aah ok. Mounjaro är iofs tirzepatid och inte semagtlutid.mrsearlgray wrote: ↑22 Jan 2025, 12:00Den ska ha samma biverkan tyvärr så vågar nog inte testa några fler semaglutid mediciner.