Biden vs Trump

Om artiklar, tidningslänkar m.m.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Biden vs Trump

Post by memphis »

Ja den som lever får se. Nu ska Trump snart hålla tal iaf. Förra installationstalet av honom var väldigt negativt laddat. Får se om han gör bättre i från sig denna gång.

För övrigt tror jag inte man kan ha Trumps förra ämbetsperiod som mall för hur det blir denna gång. Det är grundläggande psykologi att förstå att han inte kommer att hålla i hästarna denna gång. Han kommer köra så det ryker!
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Men minns vi hur Trump var?
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jodå. Jag minns honom mycket väl. Han var dråplig då och det var ofta skrattretande vad han sa. Sen uppmuntrade han mobben att storma Capitolium när han förlorade mot Biden. Men förra gången hade han inte en Oligarkregering. Det är stor skillnad nu mot då.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Image
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Måste säga att Trumps tal imponerade på mig. Han höll ett halvtimmes glasklart tal vad jag kunde se utan manus.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ska bli spännande och se om Trump sätter punkt på kriget i Ukraina snart. Om det händer är det inget mindre än ett underverk. I såna fall kan jag förlåta honom mycket.
Men inte att han skiter I klimatförändringar. Det förlåter jag honom icke.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Trump kommer att sätta stopp för Rysslands Ukrainakrig genom att Ukraina får ge upp av Rysslands ockuperade områden.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Trump kan få saker att hända. Det undrar jag om Kamala Harris hade kunnat.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Amandara, det trodde jag med. Men det kan inte vara så enkelt. Igår gjorde Trump ett uttalande som var avsett för att sätta press på Putin.

Trump säger väldigt mycket, och en hel del konstiga saker. Idag hörde jag en expert i nordamerikansk historia säga att man måste ta allt han säger på allvar. Även konstigheter.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Världsordningen kommer att förändras.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Har ni sett klippet när Elon Musk gör Hitlerhälsning?

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/expe ... rem-taktik
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tänker på socialdemokraten Ida Karkiainen som heilade.
Post Reply