Okej. Men grunnar ändå på att gå till en optiker. Jag har testat en i personalen på mötesplatsens glasögon och de ser jag bra genom.
Tråden om glasögon
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om glasögon
Jag har oxå astigmatism, brytningsfel, och har -4 till -5 i styrka på glasögonen och linserna. Jag tror jag betalade 4200 för undersökning och två par glasögon. Bytte förra våren. Går till specsavers. Tycker de är bra. De kollar upp ögonhälsa oxå. Jag har mina glasögon i en 3-4 år.
Jag har också astigmatism. Mina förra glasögon hade jag i 13 år.
Beställde på Apotea för 147kr. Kommer med Budbee.. +1,5
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
På 90-talet hade jag Ray-Ban-solglasögon. De var dyra, men jag hade pengar. Tycker det är snyggt med solglasögon.
Fick använda glasögon för kunna trä på tråden på nålen.. 

Jag är så närsynt att jag kan trä tråd på nålen utan glasögon.
Jag fick ett par nya läsglasögon idag. Eller fick och fick, jag köpte dem. De kostade bara 60kr. Jag har styrka 2.0.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Jag skulle verkligen behöva glasögon. Har dem inte på mig när jag tittar på TV, förutom läsglasögonen ibland. Ser inte grafiken i sportevenemang, där namn, nationalitet och tid står.
Jag skulle behöva gå på synundersökning. Har skjutit på det.
Enligt ögonläkare på sjukhuset: Myopi och senil katarakt (närsynt och grå starr). Är kraftigt närsynt v -6,5. h -11,5 har ett par rektangulära svarta stålbågar och bruna glas.
Du ska nog gå till en optiker Fantasio om du inte ser TV som du ska. När du tittar tv är det inte läsglasögon som får dig att se bilden bättre läsglasögon brukar inte vara bra att se TV med det är inte det de är avsedda för.