Dejt-tråden

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Tuliummedlem

Re: Dejt-tråden

Post by Nobel »

Juste, hon lånade en av mina böcker också. Skriver här som påminnelse om jag skulle leta efter Vander's Human Physiology i framtiden. Böcker jag lånat ut tidigare har en tendens att försvinna. :lol:
'cause the freak inside controls my mind
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja böcker , filmer och skivor ska man inte låna ut! De kommer oftast inte tillbaka.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Det kanske är ett säkert kort för henne för att få träffa dig igen? ;-)
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Richard
Administratör

Post by Richard »

Det är viktigt att man har rätt böcker i bokhyllan när man får nytt besök. Böckerna säger ganska mycket om en.

Fast själv har jag inte tänkt så mycket på det, jag har Dan Brown, sen bara en massa IT-, kemi- och fysikböcker, samt lite böcker om det ockulta. Men jag ska plocka ner mina DVD-filmer o göra plats för fler böcker, har flera staplar med böcker på golvet. Jag köper blandade böcker från loppisen som jag försöker sälja.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: 25 Jan 2025, 21:51 Det kanske är ett säkert kort för henne för att få träffa dig igen? ;-)
Funderar på att ge henne ett stort bokmärke med mitt namn på så att hon inte ska glömma lämna tillbaka boken :lol: Hon ska studera till sjuksköterska. Så hur mycket jag än önskar att så var fallet, så tror jag att hon lånade den för att kunna förbereda sig inför studierna. Tänker att framtiden får utspela sig, så får vi se vad som händer. Hade ju varit kul om hon hade en annan agenda än att bara lära sig något nytt. Hon sa att hon skulle vilja laga mat igen, men om två månader för att hon har mycket i sitt schema den kommande tiden. Tar det som att hon är två månader angelägen om att laga mat tillsammans igen :lol: Inte särskilt angelägen alltså ;-)
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Richard wrote: 26 Jan 2025, 06:52 Det är viktigt att man har rätt böcker i bokhyllan när man får nytt besök. Böckerna säger ganska mycket om en.

Fast själv har jag inte tänkt så mycket på det, jag har Dan Brown, sen bara en massa IT-, kemi- och fysikböcker, samt lite böcker om det ockulta. Men jag ska plocka ner mina DVD-filmer o göra plats för fler böcker, har flera staplar med böcker på golvet. Jag köper blandade böcker från loppisen som jag försöker sälja.
Ja, hon spenderade en bra stund med att studera min bokhylla. Hon fastnade lite extra vid Metamorphosis av Franz Kafka. Hon gillar nog spaceade historier. Har mest böcker om molekylärbiologi, kemi, matematik, och fysik, och lite fantasy så som JRR Tolkien
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Har spanat in en jättesöt tjej på Fontänhuset. Nu visade det sig att hon är anställd. Det är en policy att anställda inte får ha förhållande med medlemmar. :eh:
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Zoidar wrote: 31 Jan 2025, 20:26 Har spanat in en jättesöt tjej på Fontänhuset. Nu visade det sig att hon är anställd. Det är en policy att anställda inte får ha förhållande med medlemmar. :eh:
Attans. Du får säga upp ditt medlemskap... Eller kanske inte, medlemskapet är ju en trygghet. Kanske bäst att leta på annat håll.

Firade min födelsedag igår och tjejen jag är intresserad av var med. Skulle inte kalla det en dejt, men skriver om det här ändå. Tror hon tänker vänskap och jag vill inte förstöra det för att hon är en utmärkt vän och skicklig lyssnare. Men visst kliar det i tanken att säga något. "Jag tycker du har en vacker hjärna och skulle vilja utforska om det skulle kunna bli något mer än vänskap mellan oss." Hur säger man det på ett smidigt sätt?

Under kvällen hamnade vi i en filosofisk diskussion om ondska och godhet och om dessa kan existera. Sånt som verkligen kittlar mitt sinne. Hon tipsade om en kanal som förmedlar filosofi på ett sätt som gör informationen lätt att absorbera. Hon bjöd även in mig till att lägga in grönsaker med en annan gammal klasskompis. Det tackade jag ja till. Dessutom så sade hon att hon gärna har filosofiska diskussioner, men när det är mindre folk omkring, så jag föreslog att vi skulle ha en filosofiafton någon dag.

När alla hade gått hem och det bara var jag och min barndomsvän kvar så tittade han på mig och flinade. Den där tjejen var riktigt snygg, jag flinade och sa - ja, hon är riktigt intelligent, och vacker.

Hade gärna dejtat henne på riktigt och inte bara i min fantasi.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Nobel wrote: 01 Feb 2025, 13:31
Zoidar wrote: 31 Jan 2025, 20:26 Har spanat in en jättesöt tjej på Fontänhuset. Nu visade det sig att hon är anställd. Det är en policy att anställda inte får ha förhållande med medlemmar. :eh:
Attans. Du får säga upp ditt medlemskap... Eller kanske inte, medlemskapet är ju en trygghet. Kanske bäst att leta på annat håll.

Firade min födelsedag igår och tjejen jag är intresserad av var med. Skulle inte kalla det en dejt, men skriver om det här ändå. Tror hon tänker vänskap och jag vill inte förstöra det för att hon är en utmärkt vän och skicklig lyssnare. Men visst kliar det i tanken att säga något. "Jag tycker du har en vacker hjärna och skulle vilja utforska om det skulle kunna bli något mer än vänskap mellan oss." Hur säger man det på ett smidigt sätt?

Under kvällen hamnade vi i en filosofisk diskussion om ondska och godhet och om dessa kan existera. Sånt som verkligen kittlar mitt sinne. Hon tipsade om en kanal som förmedlar filosofi på ett sätt som gör informationen lätt att absorbera. Hon bjöd även in mig till att lägga in grönsaker med en annan gammal klasskompis. Det tackade jag ja till. Dessutom så sade hon att hon gärna har filosofiska diskussioner, men när det är mindre folk omkring, så jag föreslog att vi skulle ha en filosofiafton någon dag.

När alla hade gått hem och det bara var jag och min barndomsvän kvar så tittade han på mig och flinade. Den där tjejen var riktigt snygg, jag flinade och sa - ja, hon är riktigt intelligent, och vacker.

Du får testa vattnet lite tycker jag! Tror hon är mer intresserad än vad du tror. ;-)
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

mrsearlgray wrote: 01 Feb 2025, 14:09

Du får testa vattnet lite tycker jag! Tror hon är mer intresserad än vad du tror. ;-)
Tack för uppmuntran, mrsearlgray. Hon är fnittrig, så hoppas att hon skulle fnittra av sig det i värsta fall. Ska testat vattnet, och ska försöka göra det med takt. Vi hade tätare kontakt i början, vet inte om det betyder något mer än att den initiala spänningen av att åter koppla med en gammal bekant börjar svalna. Önskar att det var lika intensivt som i början då vi smsade flera gånger om dagen. Nu är det tops en gång om dagen. Frågan är väl hur straight forward man ska vara. Skulle ju kunna gå till kärnan och säga något i stil med, "om du var singel då skulle jag viljat dejta dig" (hon har sagt att hon bor med sitt ex, så testa hur hon tänker kring det) och se hur hon reagerar. Tänker att det skulle kunna vara fördelaktigt att vara tydlig, sen släppa det och ge henne utrymme att tänka på det en stund. Fördelen med att bli äldre är att man kan prata om sådana saker som en vuxen. Tror att mina känslor är riktiga eftersom jag får en stöt varje gång hon rör vid mig.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Nobel wrote: 01 Feb 2025, 15:15
mrsearlgray wrote: 01 Feb 2025, 14:09

Tack för uppmuntran, mrsearlgray. Hon är fnittrig, så hoppas att hon skulle fnittra av sig det i värsta fall. Ska testat vattnet, och ska försöka göra det med takt. Vi hade tätare kontakt i början, vet inte om det betyder något mer än att den initiala spänningen av att åter koppla med en gammal bekant börjar svalna. Önskar att det var lika intensivt som i början då vi smsade flera gånger om dagen. Nu är det tops en gång om dagen. Frågan är väl hur straight forward man ska vara. Skulle ju kunna gå till kärnan och säga något i stil med, "om du var singel då skulle jag viljat dejta dig" (hon har sagt att hon bor med sitt ex, så testa hur hon tänker kring det) och se hur hon reagerar. Tänker att det skulle kunna vara fördelaktigt att vara tydlig, sen släppa det och ge henne utrymme att tänka på det en stund. Fördelen med att bli äldre är att man kan prata om sådana saker som en vuxen. Tror att mina känslor är riktiga eftersom jag får en stöt varje gång hon rör vid mig.
Ja men gör så. testa vattnet lite, det värsta som kan hända är ett nej. :smile:
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Ja, sant. "Om du någon gång laddar ner Tinder, hör av dig" ;-)
Post Reply