En eländig dag

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: En eländig dag

Post by Zoidar »

Jag har också ont i ryggen.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det är inte direkt smärta jag har i ryggen. Mer att det spänner och stramar. Går framåtlutad. Var tvungen att sätta mig på flera ställen till och från mataffären. Tog mig ett bloss medans jag satt på bänken närmast hemmet. Jag lyckades i alla fall handla, man får väl vara glad för det lilla?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag tog jag spårvagnen ned på stan när jag skulle till mötesplatsen. Är kanske femhundra meter att gå och gick dit utan problem. På vägen hem satt jag på två ställen innan jag kom till spårvagnshållplatsen där jag också satte mig. Vill inte chansa och gå hela vägen till mötesplatsen. Ryggen fortsätter att bråka med mig, men inte så farligt.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag var nere på stan i ett ärende och upplevde att ryggen spökade igen. Vågade därför inte gå till mötesplatsen. Men jag kan ta mig till olika platser med hjälp av kollektivtrafiken. Ska jag aldrig bli bra?
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Jag gör en analys baserat på ett mönster jag observerat. Innan Fantasio blir inlagd brukar han ha hälsoångest, tidigare har det varit hjärtat, nu kanske ryggen. Jag spår att det kan vara en psykos/inläggning på g. Men ta min analys med en nypa salt eftersom att jag inte känner Fantasio så väl. Men det är något jag observerade innan några tidigare inläggningar.
'cause the freak inside controls my mind
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Fantasio har under alla år på Viska haft hälsoångest för dödliga sjukdomar. Han vill bli inlagd då och då.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag gick det mycket dåligt att gå hem från affären. Fick kånka på ryggsäcken, fick inte upp den på ryggen. Satt på de vanliga ställena, men även på trottoarkanter på två ställen. Och i trappan upp till min lägenhet. Fy fanken! Bör gå och handla imorgon och gör så med min nya(re) ryggsäck.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag skulle behöva köpa lite i matväg och ett par Coca-Cola. Tror det tar cirka tio minuter enkel resa att gå dit. Kommer att gå långsamt och rak i ryggen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag måste inte gå till mataffären imorgon, men kommer nog att så göra. Tar jag det bara lugnt ska det nog gå bra. Vill handla dagens varma lunch och köpa lite frukt och minst en Coca-Cola.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag trillade i backen och slog upp tre sår i ansiktet och ett på lillfingret. Hände utanför Komvux o en snäll kille plåstrade om mig.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Fantasio wrote: 20 Feb 2025, 11:15 Jag trillade i backen och slog upp tre sår i ansiktet och ett på lillfingret. Hände utanför Komvux o en snäll kille plåstrade om mig.
Men gud! Hoppas det inte blir några bestående men, krya på dig! :sad:
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Oj då! Var det ishalka på marken?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply