Vad har du mist?
Moderator: Moderator 1
Re: Vad har du mist?
Man får kanske vara nöjd med det lilla man har kvar. Lägger mest krut på att handla i mataffären och gå till en mötesplats. Det är i princip allt jag orkar med. Skulle verkligen vilja komma igång med matlagningen igen.
Du kan inte laga mat med boendestöd?
Jo, det skulle jag faktiskt kunna göra. Ska lägga det på minnet.
Jocke tror jag lagar matlådor med boendestödet.
Jag vet att min kompis i alla fall har lagat mat med boendestödet.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Du får fråga dom, och sen laga massa matlådor så du står dig några dagar kanske?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ja, det skulle jag kunna göra. 

Min kompis sa förebrående till mig att jag inte kan leva som jag gör. Han undrade om jag var nöjd med mitt liv. Han gillar att insinuera och lägga ord i munnen på folk. Klart jag inte är nöjd med min livssituation, men jag orkar bara inte göra något åt den. Negativa symptom kanske.
Dum kompis.
Man kan säga att jag tappat livsgnistan. Jag sitter i princip bara och väntar på döden. Jag vill dö knall och fall och inte långsamt försämras. Det är en nåd att stilla bedja om.
Jag har mist mitt raketsnabba intellekt. Nu skulle jag tro att jag ligger under medel i IQ-nivå. Lite trist, men jag säger som Nissegossen brukar säga: fullt tillräckligt. Jag har så jag klarar mig.
Har tappat skärpan. Har fått svårt att hitta orden och blivit mer tillbakadragen socialt. Känslolivet är ganska platt också, vilket jag kan tycka att är skönt.