Köp riktig blötmat till dom, katter är kända för att vara dåliga på att dricka vatten självmant. I blötmat är det typ 60% vatten så då får dom i sig en hel del.Richard wrote: ↑29 Jan 2025, 19:18Nja, veterinären är bra o pålitlig, han har varit här i stan länge. Han ställde nyligen upp gratis o kom o avlivade en stackars skadad fågel som kom på gågatan.Nissegossen wrote: ↑29 Jan 2025, 19:15Misstänker veterinären i det här, han tjänar pengar både på foder, då jag misstänker du köper fodret hos honom och han tjänar dina pengar var gång du tar katterna till honom, han skiter totalt i katterna och de är kollegiala så det duger antagligen inte att byta, men nämn ingenting utan håll han på gott humör och säg till honom att en läkare du känner har sagt till dig att du själv får problem vid ensidig kost och att du behöver tallriksmodellen av kost och köp tonfisk eller liknande till din katt, för fiskkött innehåller allt katten behöver och köp tonfisk i vatten
Men jag köper inte fodret där. Visst, det är säkert superkvalitet, och svindyrt. Men dom har inte ändrat några rekommendationer. Jag ger dom specialmaten mot stenarna, men ska börja ge dom tonfisk också.
Hur mår du?
Moderator: Moderator 1
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Re: Hur mår du?
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Ok, jo, jag tror jag har några burkar tonfisk, det ska jag ge dem nu.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
gör så!
Med rätt kost kommer dom säkert leva länge ska du se.

Mår finfint. Har sovit på min nya madrass och är inte stel och öm i ryggen. Bra det!
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Mår bra, men nervig och orolig.
Det är viktigare att du köper bra mat till katterna än medaljer.mrsearlgray wrote: ↑29 Jan 2025, 19:24 gör så!Med rätt kost kommer dom säkert leva länge ska du se.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Jag har rejält ont i benet idag. Funderar på att ringa ortopeden. Kanske jag behöver ha foten gipsad. Jag har ont där frakturen sitter precis ovanför fotknölen. I själva foten gör det inte ont.
Jag klumpade mig ju genom att försiktigt cykla med Loppan i söndags. Jag tog det jätteförsiktigt och var observant. Men när hon tvärstannar är det inte så mycket att göra mer än att tvärbromsa, och då var jag tvungen att sätta ner den skadade foten hårt.
Det förvärrade frakturen - eftersom jag fått mer och mer ont efteråt, och även varit allmänpåverkad.
Jävligt dumt.
Vid det här laget borde frakturen vara mycket bättre, 3 veckor efter att jag trampade snett över en ca 5 cm hög kant. Jag vet det eftersom jag cyklade förbi där jag klev snett, utan Loppan förstås. Det var en rejäl kant och jag hade spikskor på mig, så det blev en hög höjd att trampa snett över.
Det är jävligt segt att inte kunna fysa.
Jag klumpade mig ju genom att försiktigt cykla med Loppan i söndags. Jag tog det jätteförsiktigt och var observant. Men när hon tvärstannar är det inte så mycket att göra mer än att tvärbromsa, och då var jag tvungen att sätta ner den skadade foten hårt.
Det förvärrade frakturen - eftersom jag fått mer och mer ont efteråt, och även varit allmänpåverkad.
Jävligt dumt.
Vid det här laget borde frakturen vara mycket bättre, 3 veckor efter att jag trampade snett över en ca 5 cm hög kant. Jag vet det eftersom jag cyklade förbi där jag klev snett, utan Loppan förstås. Det var en rejäl kant och jag hade spikskor på mig, så det blev en hög höjd att trampa snett över.
- mrsearlgray
- ☢️ Prometiummedlem ☢️
Ring hellre en gång för mycket, man vill inte förstöra läkningsprocessen och behöva operera den igen och igen tänker jag. eller ännu värre, få återstående problem med foten.amandara wrote: ↑30 Jan 2025, 08:56 Jag har rejält ont i benet idag. Funderar på att ringa ortopeden. Kanske jag behöver ha foten gipsad. Jag har ont där frakturen sitter precis ovanför fotknölen. I själva foten gör det inte ont.
Jävligt dumt.
Japp. Helt sant.mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 08:59Ring hellre en gång för mycket, man vill inte förstöra läkningsprocessen och behöva operera den igen och igen tänker jag. eller ännu värre, få återstående problem med foten.amandara wrote: ↑30 Jan 2025, 08:56 Jag har rejält ont i benet idag. Funderar på att ringa ortopeden. Kanske jag behöver ha foten gipsad. Jag har ont där frakturen sitter precis ovanför fotknölen. I själva foten gör det inte ont.
Jävligt dumt.