Fantasio wrote: ↑24 Jan 2025, 20:39
Priset på cigaretter har höjts igen. Nu kostar ett paket Prince hutlösa 85 kronor. Minns inte vad de kostade innan denna den senaste höjningen. Tur då att jag har dragit ned kraftigt på rökandet.
Både dyrt och dåligt för hälsan..
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Skulle jag vara i mina gamla rökvanor bidde det ett paket om dagen. Nästan sexhundra kronor i veckan om jag räknat någorlunda rätt. Det är mycket pengar det. Jag vill inte förstöra hälsan och spara in lite pengar, det är därför jag dragit ned på rökat.
Jag har kvar cigaretter i mitt paket. Tror jag köpte det i fredags och det kommer inte att ta slut förrän på torsdag. Idag blev det en fem, sex cigaretter på mötesplatsen.
Pipa har jag inte rökt i vuxen ålder, bara när vi tjuvrökte. Idag gick jag till mötesplatsen och rökte kanske fem cigaretter där. Nu har jag bara två cigg kvar i paketet. Köper väl ett till imorgon.
Jag har ett paket cigaretter liggande, samt en burk tobak. Tobaken kanske jag ger till en kompis, men vet inte om jag ska ge bort ciggen också? Kan det finnas nått skäl till att ha kvar dom? Sista cigaretten jag rökte smakade så äckligt. Då hade jag varit rökfri i två dagar o sen tog jag sista ciggen, men fimpade snabbt. Efter det, den 7:e maj förra året, har jag varit tobaksfri!