Fick nyss en magkänsla att Trump kan bli den första amerikanska president som avsätts. Skulle inte förvåna mig. Desto mer jag lyssnar på honom desto mer inkompetent låter han.
Sorry alla Trumpfans!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Han sticker ut med ett skarpt påstående, ta Grönland med militärmakt. Sen backar han och säger att det är bättre att USA ansvarar för Grönland. Då är det lättare för omvärlden att acceptera, och att tycka att det är ganska bra.
Han sticker ut hakan, och sen kommer han med något lindrigare. Och då tycker alla att det är bra.
Hur som helst - det är bättre att amerikanerna ansvarar för Grönland än att ryssarna går in där. Det är strategiskt viktigt.
Hörde Musk hävda att det är orättvist att vissa yrkesgrupper kan jobba hemifrån. Han tyckte det var ett hån mot de grupper som måste gå till jobbet varje dag. Undrar hur han själv gör? Går han till en arbetsplats varje vardag? Knappast! Han flyger privatjet och spelar kanske golf med Trump.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
mrsearlgray wrote: ↑30 Jan 2025, 14:36
Han verkar twittra hela dagarna... Hatar honom mer än nån annan person.
Ja Elon Musk och Trump har blivit även mina hatobjekt. De anser att regler ska gälla alla utom dem själva. Dessutom är de farliga för det demokratiska samhället.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Ja Elon Musk och Trump har blivit även mina hatobjekt. De anser att regler ska gälla alla utom dem själva. Dessutom är de farliga för det demokratiska samhället.
Japp! Tycker det är läskigt, som tur var frös en domare deras försök att stänga ner medicaid och SSI... Tänk att vara sjuk eller ha funktionsnedsättning i usa nu? att leva på SSI och kanske veta att det inte är permanent...
Japp! Tycker det är läskigt, som tur var frös en domare deras försök att stänga ner medicaid och SSI... Tänk att vara sjuk eller ha funktionsnedsättning i usa nu? att leva på SSI och kanske veta att det inte är permanent...
Usch vad hemskt! Hur kan man vara emot att människor har tillgång till vård? Då är man ren ondska!