paranoia

Hälsa eller testa funktioner.

Moderator: Moderator 1

partyjunkie

paranoia

Post by partyjunkie »

jag har inte mått bra på en tid nu i onsdags förra veckan vart det för mycket..
jag fick sådan jävla paronia..

jag tyckte att jag ringde till presidenten i ett större mc gäng som finns här i Örebro.
jag hade kallat han en massa saker så hörde jag "vad säger du till mig, nu är du snart död"
sedan vet jag inte om jag eller någon annan ringde polisen för ca 5 timmar senare så
hörde jag en polis röst som sa "du vet att du nästan dog idag va".
vid 2 tiden på natten så vart paronian för mycket jag började fundera på om jag
skulle hoppa från min balkong över till grannens balkong och gömma mig om det skulle komma någon.
jag gick hem till mina föräldrar istället och har bot hos dom sedan dess.
jag har inte tordas sovit i min lägenhet. jag har bara varit dit och duschat och hämta kläder..
mamma och pappa tror att jag bara har paronoida vanföreställnigar.. men jag är ganska säker på att det här inte är inbillning..
vad tror ni ??? :?: :?:
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: paranoia

Post by Geta »

Ingen aning! :shock:
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Låter som paranoia.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Kippis
☢️ Toriummedlem ☢️

Post by Kippis »

partyjunkie,

Det är paranoja du har!

Tar du din medicin som du ska?
partyjunkie

Post by partyjunkie »

japp äter clozapine 350 mg om dagen tror jag.. 2 små tabletter på morgonen oh 3 stora på kvällen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

partyjunkie wrote: 26 Jan 2025, 18:27 japp äter clozapine 350 mg om dagen tror jag.. 2 små tabletter på morgonen oh 3 stora på kvällen.
Blir du trött på den dosen?
partyjunkie

Post by partyjunkie »

nej det blir jag inte
Admin1

Post by Admin1 »

Jag tror det var paranoia. Du hade inte glömt att ta medicinen ett tag för Clozapine kan snabbt göra en sämre om man missar doser.
Försök sova tillräckligt och försök att minska på din ångest. Om du vet att det är paranoia så borde ångesten minska.
Försök slappna av och minska din stress.
Om det fortsätter kontakta läkaren om ev tillfällig doshöjning.
partyjunkie

Post by partyjunkie »

jag har inte misat att ta någon medicin. jag har kontaktat läkaren och han vill inte göra någon ökning. han säger att jag redan har den bästa medicinen.
tog tid innan jag svarade för jag har nästan slutat använda datorn ibland tar det flera dagar innan jag ens startar datorn..
Admin1

Post by Admin1 »

Om du förstått att du inte är jagad av ett motorcykelgäng, så är nog ditt problem löst. Om du ändå får sådana tankar tänk på att du har inga bevis för att det är sant utan bara en vanföreställning. Tänk på sömnen och att undvika stress. Du kan ju testa med att gå ut en bit och känna efter hur det känns och om du känner dig trygg.
partyjunkie

Post by partyjunkie »

jo jag vet.. jag har tyckt att jag ringt till han förut så det är inget nytt som börjat nu.. jag har börjat vara lite i lägenheten igen, men bara någon timme om dagen.. har pratat med min läkare på psyk och dom tycker att jag ska vara lite mer hos föräldrarna och börja med att bara vara korta stunder i min lägenhet tills det känns bättre..
Admin1

Post by Admin1 »

Låter bra det här. Du kommer nog lösa problemet tror jag. Tror dina föräldrar på att du är jagad? Du kan ju diskutera med dem också. Man skall också minnas att det utan hot ofta är mindre stressigt med egen lägenhet.
Post Reply