Tråden om snabbmat
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om snabbmat
Lagar du egen mat, Nobel?
Imorgon skulle jag kunna ta spårvagnen ned på stan och handla på McDonald's o så åka spårvagn hem igen. Får se hur det blir, det beror på dagsformen.
Inte orkade jag ned på stan idag. Inte ens till mataffären, det blev en kebabtallrik från närmaste pizzerian. Imorgon hade jag tänkt att trotsa ryggen och gå till affären. De kanske har kylda rätter då.
Igår köpte jag både en kebabtallrik och en pommestallrik. Ett stort lass pommes stripes för 50 kronor. Åt upp nästan allt på en gång och de sista stripsen kalla. Det var gott. Nu får det vara nog ätit från pizzerian på ett tag. Jag orkar gå från mötesplatsen till McDonald's, kan ju sitta på ett ställe på vägen dit. Men det blir väl inte av i vanlig ordning. Men viljan finnes.
Jag slank in på Subway, det ligger på vägen till apoteket dit jag skulle. Det blev en American Steakouse Melt.
Två gånger denna vecka blev det Subway. Senaste gången var igår då det blev en Italian BMT. Vet inte vad BMT står för, men det är två sorters skinka och en sorts korv på den. Eventuellt tre sorters skinka och ingen korv. Det går fort att få den i handen och går man på tidig förmiddag är det inte så mycket folk där. Eftersom jag relativt ofta befinner mig i området blir det främst till Subway jag går. Fast en kebabrulle blir jag mättare på än en hel macka från Subway. Men då kostar den även en cirka 50 kronor mer. Jag har vissa funderingar på något från pizzerian i helgen.
Jag skulle kunna köpa något på pizzerian ett par hundra meter från där kompisen bor när jag ändå är där. Den pizzerian har funnits länge och har ett gott rykte i staden. Fast det blir nog inget av med det. Eftersom jag åt dagens varma lunch vid ettiden trodde jag att jag skulle bli tvungen att handa något på pizzerian idag, men så blev det inte. Var det förra helgen jag åt både en kebabtallrik och en pommestallrik? Det var gott. DAet lutar mer åt varm mat från Tempo ett stenkast från kompisens lägenhet.
Jag saknar ett asiatiskt ställe i promenadstråket på Filmstaden. En disk med spis bakom den. De serverade asiatisk mat, bland annat nudlar. Man fick maten i pappmuggar, fyrkantiga sådana. Sånt som man kan se i amerikanska filmer. Man fick maten på ett kick. Tror det var wokade grönsaker i maten.
Idag blev det en Capricciosa plus en pommestallrik. Jag blev proppmätt.
Ska jag handla pizza imorgon? Stötte på en för mig ny pizza, en Evergreen för 125 kronor. Tomatsås, ost, sallad, tomat, gurka, feferoni, pommes frites och sås. Låter gott.
Eftersom jag var hungrig tidigt idag tog jag en matlåda tidig eftermiddag. Blev lite hungrig under kvällen och köpte därför mat på pizzerian. Det blev kebab med bröd och en pommes-tallrik. Nu får jag lugna mig med snabbmaten ett tag.
Jag tror jag beställer en pommes-tallrik till all övrig snabbmat jag köper på pizzerian. En pizza plus en sådan tallrik blir jag väldigt mätt på. Kan äta pommesen kall, det gör mig inget. Den pizzan Evergreen ska jag köpa någon gång o den är det redan pommes frites på. Men kan behöva lite extra.