Hur sov du inatt?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

amandara
Iridiummedlem

Re: Hur sov du inatt?

Post by amandara »

Bra. Till Krokus - jag har sömnmedicinerna: 2 Lergigan, 3 imovane och 2 olanzapin vid behov. Det är väl värt att ta lite sömnmediciner för att få sova bra! Utan sömn är jag kokt. Hoppas att du får möjligheten till att sova bättre!
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Amandara,

Senaste gången när jag var hos psykiatrin och klagade på min sömn fick jag Alimemazin (Theralen) i kapslar. Fick såklart hangover större delen av dagen därpå. Imovane vägrar de skriva ut till mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Krokus wrote: 05 Feb 2025, 09:17 Amandara,

Senaste gången när jag var hos psykiatrin och klagade på min sömn fick jag Alimemazin (Theralen) i kapslar. Fick såklart hangover större delen av dagen därpå. Imovane vägrar de skriva ut till mig.
Jag har oxå provat Theralen - och fick samma resultat som du, så den funkar inte på alla. Synd att du inte får imovane! Det är en bra sömnmedicin tycker jag. Det är bättre att få sova oavsett vad. Det tycker jag din läkare borde veta.

Jag fick mirtazapin för sömnen en gång - vilket resulterade i 15 ca kilos viktuppgång på 3 månader ish. Då hade jag gått ner till 92 kg med Viktväktarna - piff så var all den viktnedgången borta! Surt sa räven om rönnbären. Vikten är en stor issue för mig oxå så det var ett bakslag. Jag fick ju sluta med mirtazapin, men skadan var redan skedd (vikten).

Jag fick ett sånt sjuuuukt sötsug på mirtazapin. Gick upp på natten och bakade dubbel sats kladdkaka, som jag åt upp när den hade svalnat lite, oxå på natten. Var och varannan natt.

Blä. Sen dess har jag aldrig kommit ner i vikt igen. Mirtazapin är verkligen inte för mig.

Läkarna är inte sådär jättebra på att tänka på sina patienters vikt, tycker jag. Men vad ska de göra - vi behöver ju mediciner. Men mirtazapin var ett bakslag.

Det är viktigare att du får sova Krokus, din läkare borde verkligen ge dig bättre sömnmedicin!
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Bra men kort
In a world where you can be anything, be kind.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Amandara,

Mm precis! Mirtazapin är väl ökänd för att ge sötsug och viktökning. Jag har provat den två nätter, men fick biverkningar i form att inte kunna kissa ordentligt. Dessutom varnade apotekspersonalen mig, om att det kunde bli för mycket antidepressiv effekt (jag har ju redan Cipralex högsta dosen). :?
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Gick upp kl 5:30 imorse och sussat en timme på dagen
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Sov gott men fryser när jag kommit upp ur sängen.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Bara 4h. Får försöka somna om snart igen.
Last edited by Zoidar on 06 Feb 2025, 05:49, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Richard
Administratör

Post by Richard »

Jag somnade runt 19:00 sittandes framför datorn, men min pappa ringde strax innan 20:00 så jag kunde gå o lägga mig normalt sen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Bra men hade gärna sovit en stund till
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Kass och för lite.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Sov nån timme längre än vanligt men var ändå väldigt sömnig så somnade i soffan medans nyhetsmorgon gick på tv.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Post Reply