Vad är dagens positiva händelse?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by zoegas »

Geta wrote: 10 Feb 2025, 15:41 Är nyklippt och fick lämna överbliven medicin på apoteket.
Vad för mediciner? Skicka till mig istället?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Januvia diabetesmedicin och rybelsus också diabetesmedicin.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Pratat med bra personer flera stycken
In a world where you can be anything, be kind.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Ritat och planerat en målning.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Geta wrote: 10 Feb 2025, 15:41 Är nyklippt och fick lämna överbliven medicin på apoteket.
Jag ska klippa mig 28/2. Tittade på mitt hår och det ser inget vidare ut. Det är väldigt väldigt långt för att vara mig men sjukt tunt. Klimakteriet och en väldigt sorglig period mellan 30/6-23 till dec 24ish. Tappat horder med hår och är halvskallig framtill. Men det är väl så med ålder oxå, att man får mindre hår?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag är gammal men har inte fått mindre hår. Klipper mig varannan månad nu.
amandara
Iridiummedlem

Post by amandara »

Japp ok - vad skönt! Ja det är ju det med klippningar, att man måste hålla efter och klippa sig med jämna mellanrum. Och helst styla håret lite - men det kommer aldrig funka för mig, antingen är jag ute och fysar och svettas men större delen av tiden är jag bara hemma. Inte lönt att styla håret för det. Inte i min värld inte för mig - har aldrig fått energi och motivation att fixa mig på det sättet. Men jag vill gärna ha, som jag tycker, fina kläder. Det har varit så smidigt med långt hår på det sättet, att bara sätta upp det. Men jag har som inte tittat på hur det ser ut egentligen, som jag gjort nu det senaste.

Överhuvudtaget har jag tittat över mitt liv det senaste. Kollat upp mediciner, skött mig minus fys (tfa foten). Jag har ju haft svårt att somna i hur många år som helst, och oftast inte sovit vidare bra. Så kollade jag FASS. Vilket jag ytterst sällan gör, men nu har jag gjort det - kollat upp mina mediciner. 2 mediciner som jag haft på kvällen har möjlig biverkning insomni. Så dem flyttade jag till morgondosen. Sen dess har jag, med två undantag, sovit som en gudinna!

Jag förstår helt enkelt inte hur ni som sover dåligt får ihop livet! Särskilt ni som jobbar oxå och ni som har mycket aktiviteter. Jag är som ett ruttet äpplamos när jag sovit dåligt. Vilket varit vardag i många många år. Jag har SÅ mycket bättre livskvalité när jag sover bra.

Nu känner jag mig lugn och tillfreds med tillvaron. Såklart har jag trötta oinspirerade dagar, dagen efter att jag har varit igång mycket och haft mycket kul - har jag analyserat fram nu när jag mått bättre rätt länge och kunnat ha fokus på något annat än mående.

Och idag kollade jag upp kring prolaktin. Pratat med kp om det och ska ta prov på nivån inför läkarbesök i slutet av februari. Min kp var tveksam till att Haldol skulle ge hög prolaktinnivå. Men jag vet det jag vet. Mina bröst är som bomber och jag tycker INTE om det. Jag hatar mina stora bröst. Jag skulle gärna operera bort dem ;-) , om det inte vore för att jag har en kropp med kurvor, stort arsle och smal midja. Inga bröst skulle se väldigt konstigt ut.

Men jag tänker som amazonkvinnorna hade det. De tog bort ena bröstet för att kunna ha pilbåge över bröstet. De var stridbara starka kvinnor. Det är väl en myt antar jag.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

I morse vaknade jag med nån sorts Marilyn Monroe-frisyr. Det har hållit i sig under dagen.
Jag vill boka en frisörtid men det kostar 700-800 kr här i Umeå. Mycket pengar.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Pysen_87
Tuliummedlem

Post by Pysen_87 »

memphis wrote: 10 Feb 2025, 18:23 I morse vaknade jag med nån sorts Marilyn Monroe-frisyr. Det har hållit i sig under dagen.
Jag vill boka en frisörtid men det kostar 700-800 kr här i Umeå. Mycket pengar.
Min frisör tar 260 för män och 280 för kvinnor

samt har dom klippkort

Efter 9 klippningar får man en gratis
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag tvivlar på att så billiga frisörer betalar skatt.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️

Post by Leakim97 »

Morsan klipper mig varannan/var tredje vecka det går på 0 kr. Förut betalade jag 400 kr för en klippning, när jag klippte mig hos frisör
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Jag har ett ställe som tar 100 kr för klippning. Han är asbra. Kan nog inte Svenska. Men han vet vad man vill ha för frisyr utan att man sagt nått :-D
Post Reply