Jag och polisen

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Jag och polisen

Post by Fantasio »

Har du varit i kontakt med polisen? Har du blivit haffad någon gång och i så fall för vad? Har du blivit uppskickad till psykiatrin av polisen? Har du någon gång ringt 112 och i så fall var det befogat? Jag är genuint intresserad av din berättelse.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Jag och polisen

Post by Geta »

1984 kom två uniformerade poliser hem till mig på kvällen. Blev skjutsad till psykiatrin. De var vänliga. Fick inget trauma efteråt. Vet inte vem som hade anmält mig. Kanske mina föräldrar.
Senast jag var psykotisk 2005 ringde jag 112 och sa att jag hade haft inbrott men inget var stulet. Polisen skulle komma hem till mig men de kom inte.
1Dave
Talliummedlem

Post by 1Dave »

Har blivit omhändertagen och satt i fyllecell en gång när jag var på folkets park. Möjligt de fick halvt bära in mig i bilen då jag var nära redlös. Har bara minnesfragment men vakna upp i Skövdes polishus.
/Dave

"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har blivit tagen av polis två gånger pga akut psykos. Första gången blev jag jagad över en lerig åker. Jag hade inga skor på mig och fastnade i leran.

Andra gången blev jag hämtad hemma hos ett förskräckt par i deras hus. Jag ringde på för att be om vatten, gick sen in och lade mig i deras soffa och somnade där. Blev väckt av poliser.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Jag har åkt till akuten med polisbil en gång. Väldigt pinsamt. Jag hade tagit en tablettöverdos som jag spydde upp, men polisen tyckte att jag skulle till sjukhuset ändå. Grannarna var rädda för mig i säkert 1½ år efteråt.

112 har jag ringt ett fåtal gånger. Senaste gången var när en gubbe bajsade bredvid ett hus. Det var inte ens mörkt ute. En annan gång ringde jag när jag såg några ungdomar vifta med en pistol.

Edit: det visade sig vara en airsoft men det går ju inte att se på avstånd.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Ringde 112 när något smällde. Tänkte det kunde varit en bomb. Var bara hyss. Skämdes efteråt att jag ringt 112 för en struntsak.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Just ja, jag ringde 112 när grannarna över mig (i ett tidigare boende) slogs. Det var väldigt obehagligt att höra. Efter att polisen hade varit där blev de tysta. Förhoppningsvis gjorde paret slut.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Vågar inte gå in på detaljer, men det har hänt. Sjukvården kallar det psykos, men jag anser att jag var vid mina sinnes fulla bruk. Detta var några år innan min första fullskaliga psykos. Min flickvän på den tiden delade inte min uppfattning om vad jag såg och upplevde.
'cause the freak inside controls my mind
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag kom hem efter att ha ett på film hos en kompis och min nyckel passade inte i portuppgången. Andra gången det hände, men nu var det så sent att koden inte var aktiv. Gick till en hamburgerrestaurang och sedan tog jag sikte på en bänk jag tänkt sätta mig på och vänta tills på morgonen då koden åter skulle börja fungera. Kom aldrig så långt då jag gensköts av polisen och blev uppskjutsad till sjukhuset. Var ju bara bra, då jag slapp sitta utsatt på en bänk en hel natt.
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Par gånger .. Sist för att vaktmästaren anmälde min AK-47 som hänger på väggen.
Richard
Administratör

Post by Richard »

1997 - Första gången var när jag var 17 år, då ringde pappa polisen för jag var så vansinnig. De kom o körde mig till sjukhuset. Senare kunde jag o pappa promenera hem tillsammans som goda vänner.

2011 - Sen var det när Strålsäkerhetsmyndigheten skulle kolla mig, de hade polisen med sig o de sökte igenom hela lägenheten. Dömdes för brott mot strålskyddslagen o miljöbrott.

2012 - En annan gång var när jag mordhotat en snubbe, det var på gamla Viska. Det kom upp 8 poliser o tog med med till Helsingborg. Någon hade även beställt ett luftgevär o Mulla Krekars bok till snubben, samt stod det i min dator "Beställ ett luftgevär o Mulla Krekars bok". Men det ärendet lades ner, de kunde inte spåra IP-numret.

2016 - Min tjuriga väninna sa att jag hade farliga saker hemma igen. Då kom de o spärrade av hela kvarteret o gick in med skyddsdräkter i min lägenhet. Men jag hade inte ett dugg farligt!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Richard
Administratör

Post by Richard »

zoegas wrote: 11 Feb 2025, 22:44 Par gånger .. Sist för att vaktmästaren anmälde min AK-47 som hänger på väggen.
Jag tänkte på det, igår när de skulle inspektera golvet. Det första jag gjorde var att lägga undan mina paintball-vapen, annars blir de nog misstänksamma.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply