Dejt-tråden
Moderator: Moderator 1
Re: Dejt-tråden
Jag gjorde bort mig en gång jag var på dejt, frågade om jag fick ta en bild på henne. Det var när det inte var så vanligt med digitalkameror i telefonen, men jag köpte en tidigt, o råkade fråga. Men sen ville hon inte ses mer...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Frågade du om ni båda skulle vara med på bilden som i en selfie, eller du ville ha en bild av bara henne?
'cause the freak inside controls my mind
Fick ett svar idag, en vecka senare, och det får tala för sig självt. Hon bad om mitt telefonnr till sin nya telefon. "Då är det ju lugnt!", tänker ni kanske. Det hade jag också gjort om det inte varit så att hon skaffade sina nya mobil för flera veckor sedan
Är åtminstone glad över en sak, att mitt känsloliv har mer dynamik och mina förälskelser kommer oftare och oftare. Det finns hopp för mig. Ska nog skicka ett sms imorgon, det är inte min stil att släpa för länge på sådana saker. Kanske något i stil med, "Hoppas du får en fin alla hjärtans dag".
Nu tänker jag släppa lös min fantasi. Hon svarar, "Vad gör du i eftermiddag, ska vi ta en fika?". Det är ju inte fel att drömma. Men om jag skulle skicka samma sak föreställer jag mig två scenarier. 1. Att hon lämnar mig på "seen" hela dagen. 2. Att hon avbryter mig i mitt smsknappande av alla hjärtans daghälsningen, och kontrar precis innan jag hunnit skicka iväg meddelandet med, "I have a boyfriend".
Det hade varit en upplevelse ändå, och jag hade fått mig ett gott skratt.

Nu tänker jag släppa lös min fantasi. Hon svarar, "Vad gör du i eftermiddag, ska vi ta en fika?". Det är ju inte fel att drömma. Men om jag skulle skicka samma sak föreställer jag mig två scenarier. 1. Att hon lämnar mig på "seen" hela dagen. 2. Att hon avbryter mig i mitt smsknappande av alla hjärtans daghälsningen, och kontrar precis innan jag hunnit skicka iväg meddelandet med, "I have a boyfriend".

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Gör det! Tror du kan bli glatt överraskad här faktiskt.Nobel wrote: ↑13 Feb 2025, 16:15 Fick ett svar idag, en vecka senare, och det får tala för sig självt. Hon bad om mitt telefonnr till sin nya telefon. "Då är det ju lugnt!", tänker ni kanske. Det hade jag också gjort om det inte varit så att hon skaffade sina nya mobil för flera veckor sedanÄr åtminstone glad över en sak, att mitt känsloliv har mer dynamik och mina förälskelser kommer oftare och oftare. Det finns hopp för mig. Ska nog skicka ett sms imorgon, det är inte min stil att släpa för länge på sådana saker. Kanske något i stil med, "Hoppas du får en fin alla hjärtans dag".
Nu tänker jag släppa lös min fantasi. Hon svarar, "Vad gör du i eftermiddag, ska vi ta en fika?". Det är ju inte fel att drömma. Men om jag skulle skicka samma sak föreställer jag mig två scenarier. 1. Att hon lämnar mig på "seen" hela dagen. 2. Att hon avbryter mig i mitt smsknappande av alla hjärtans daghälsningen, och kontrar precis innan jag hunnit skicka iväg meddelandet med, "I have a boyfriend".Det hade varit en upplevelse ändå, och jag hade fått mig ett gott skratt.

Ja visst gör det ont när knoppar brister
Om det ändå fanns en manual för kärlek, men det gör det inte. Människor är mer komplicerade än vad som skulle kunna sammanfattas i självhjälpsboken, "How to win someone, and keep them", Om det fanns en manual så hade sådan författare krossat nästan alla tidigare nobelpris i fysiologi för sin banbrytande upptäckt som bekymrat människor genom alla tider. Jag har följt Hotell Romantik på SVTplay, och man lär sig en del om kärlek och att människor i många avseenden är simpla när det kommer till kärlek. Ser personen bra ut? Check! Klickar vi? Check!
Undrar vad hon skulle göra om hon visste att jag skriver om henne i ett obskyrt nischat forum för att vädra mina tankar

Undrar vad hon skulle göra om hon visste att jag skriver om henne i ett obskyrt nischat forum för att vädra mina tankar

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Haha jag förstår dig!Nobel wrote: ↑13 Feb 2025, 16:40 Om det ändå fanns en manual för kärlek, men det gör det inte. Människor är mer komplicerade än vad som skulle kunna sammanfattas i självhjälpsboken, "How to win someone, and keep them", Om det fanns en manual så hade sådan författare krossat nästan alla tidigare nobelpris i fysiologi för sin banbrytande upptäckt som bekymrat människor genom alla tider. Jag har följt Hotell Romantik på SVTplay, och man lär sig en del om kärlek och att människor i många avseenden är simpla när det kommer till kärlek. Ser personen bra ut? Check! Klickar vi? Check!
Undrar vad hon skulle göra om hon visste att jag skriver om henne i ett obskyrt nischat forum för att vädra mina tankar![]()
![]()

På nått sätt kanske det är synd att jag tappat allt intresse för dejting, förhållanden, sex o allt sånt. Men samtidigt känns det som en stor befrielse, att inte behöva oroa sig, eller ens behöva tänka på det. Men, det kan ju komma tillbaka...?
Tänk så sitter hon i ett liknande forum och skriver, "Jag ska testa den jäveln och se vad han är gjord av."mrsearlgray wrote: ↑13 Feb 2025, 16:43Haha jag förstår dig!Nobel wrote: ↑13 Feb 2025, 16:40 Om det ändå fanns en manual för kärlek, men det gör det inte. Människor är mer komplicerade än vad som skulle kunna sammanfattas i självhjälpsboken, "How to win someone, and keep them", Om det fanns en manual så hade sådan författare krossat nästan alla tidigare nobelpris i fysiologi för sin banbrytande upptäckt som bekymrat människor genom alla tider. Jag har följt Hotell Romantik på SVTplay, och man lär sig en del om kärlek och att människor i många avseenden är simpla när det kommer till kärlek. Ser personen bra ut? Check! Klickar vi? Check!
Undrar vad hon skulle göra om hon visste att jag skriver om henne i ett obskyrt nischat forum för att vädra mina tankar![]()
![]()
![]()

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Haha det tvivlar jag nog på, hon verkar mer genuin än så. ;)Nobel wrote: ↑13 Feb 2025, 16:47Tänk så sitter hon i ett liknande forum och skriver, "Jag ska testa den jäveln och se vad han är gjord av."mrsearlgray wrote: ↑13 Feb 2025, 16:43Haha jag förstår dig!Nobel wrote: ↑13 Feb 2025, 16:40 Om det ändå fanns en manual för kärlek, men det gör det inte. Människor är mer komplicerade än vad som skulle kunna sammanfattas i självhjälpsboken, "How to win someone, and keep them", Om det fanns en manual så hade sådan författare krossat nästan alla tidigare nobelpris i fysiologi för sin banbrytande upptäckt som bekymrat människor genom alla tider. Jag har följt Hotell Romantik på SVTplay, och man lär sig en del om kärlek och att människor i många avseenden är simpla när det kommer till kärlek. Ser personen bra ut? Check! Klickar vi? Check!
![]()
![]()
Det hade varit något
Nä, det gör jag inte mer. På 00-talet o särskilt 2008 kände jag mig ensam o isolerad, då gick jag knappt ut. På 10-talet började jag umgås med vänner, o fick en flickvän ett tag. Nu trivs jag bäst själv, men måste komma ut lite ändå varje dag ett par timmar o träffa lite folk. Det är lagom, resten måste jag ha som ensamtid.