Mötesplats Sardin
Moderator: Moderator 1
Re: Mötesplats Sardin
Idag hade vi CD-kul på mötesplatsen. Vi var fyra besökare och en personal. Man fick önska låtar från Youtube också. Jag valde "Ola mä fiola" och "Jimmy Sailor" med Hilmer Borgeling. Samt låten "Shipping up to Boston" med Dropkick Murphys. De två förstnämnda sångerna gör i alla fall mig på gott humör. Drack fyra koppar kaffe också.
Jag får se om jag orkar ta mig till mötesplatsen på måndag. Var där igår och det var trevligt. Jag tog kebabsallad, lättlunch som serveras mellan klockan tolv och klockan ett. Sallad vet jag inte om det var, det var mest pasta och lite kebabkött. Den var en dag gammal och kostade därför bara 20 spänn. Vi hade minnesstund för en avliden stammis.
I fredags serverades det hamburgare (och gårdagens mat), jag undrar om de har överlevt helgen. Osäker på om det ingick bröd till dem eller inte. Kan man äta kyld eller kanske fryst mat tre dagar efter tillagningen? Orkar jag upp skapligt imorgon är det jag som drar till mötesplatsen.
Idag blev det nästan fyra timmar på mötesplatsen. Jag slog personligt rekord i yatzy, vi skriver upp de bästa resultaten på en lapp. Till lunch serverades ugnspannkaka med jag tror grädde till. Jag gillar't inte, så jag fick klara mig utan.
Vi brukar också spela Yatzy, dock är det sällan jag själv är med.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Jag tycker att Yatzy är kul. Om jag fattat saken rätt är det gratis korv imorgon. Kokt. Man kanske kan få tre var, det återstår att se. Jag sa ifrån om min boendestödjartid imorgon för att kunna närvara. Var där en dryg timma bara idag.
Jag fick fyra korv med bröd. Tog bara senap och ketchup på dem. Valde bort bostongurkan och den rostade löken, då det blir så slabbigt. Maten serverades inte i cafét utan i själva Sardins lokaler, i "vardagsrummet". Jag gick så fort jag glufsat i mig korven. Rökte i alla fall fyra cigaretter där.
Det blir tyvärr inget besök på mötesplatsen imorgon, vågar inte för ryggen. Synd, för det är en bra start på dagen att gå dit. Jag som vill diskutera film med en i personalen. Går det skapligt att gå till apoteket imorgon kanske jag vågar mig iväg på tisdag.
Idag är det en vecka sedan jag var på mötesplatsen. Får se om jag går dit imorgon eller inte. Gick kanske femtio meter till och från en pizzeria idag och min gång var stapplande och en smula framåtlutad. Upplever jag samma sak imorgon när jag tar mig till mottagningen ställer jag in besöket imorgon också.
Jag var bara cirka en timma på mötesplatsen idag. Var så orolig för min rygg att jag gick hem tidigare än jag velat. Bäst att få hemfärden överstökad tänker jag. Synd, för jag missade dagens lättlunch.