Konstnärspenslar billigt
Moderator: Moderator 1
-
- ☢️ Californiummedlem ☢️
Konstnärspenslar billigt
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
nissegossen101@gmail.com
Re: Konstnärspenslar billigt
Temu ger jag inte mycket för. 

Last edited by Zoidar on 17 Feb 2025, 01:21, edited 1 time in total.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Målar du akryl kan du ta billiga målar penslar. Akvarell och olja är det viktigare att ha bra penslar.
In a world where you can be anything, be kind.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Precis.. akryl så spelar det inte så stor roll, men vid olja och vattenfärg så kan penseln påverka hur färgen beter sig.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Jag har blandat. Testat oliks kvalitet. Lidls penslar är sämst. Borsten lossnar från pinnen nästan på en gång.
Har ärvt gamla penslar av morsans gubbe. Träskaft. Väldigt sköna att jobba med.
Har ärvt gamla penslar av morsans gubbe. Träskaft. Väldigt sköna att jobba med.
Målningen är själens spegel
Man ska visst ha mårdhår.
Jag slängde nästan allt mitt konstnärsmaterial i flytten. Dukar, färger, lösningsvätska, penslar, rubbet.
Det enda jag sparade var akvarellfärgerna, akvarellpennorna och kritorna. Och lite olika storlekar akvarellpapper. Kan vara bra att ha.
Det enda jag sparade var akvarellfärgerna, akvarellpennorna och kritorna. Och lite olika storlekar akvarellpapper. Kan vara bra att ha.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Nu när jag döstädat har jag också slängt oljefärger och lösningsmedel. Har kvar akvarellpapper, akvarellfärger, penslar och pastellkritor.
Jag har döstädat en gång, när jag skulle flytta från huset på landet. Jag brände upp en massa papper i värmepannan. Och nu gjorde jag en mycket radikal flyttstädning i denna flytt. Ändå sitter jag här med en massa grejer.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)