Matvanor
Moderator: Moderator 1
Re: Matvanor
imorgon säljs kryddjärpar med gräddsås och gräddstuvad oxpytt med stekt ägg. Tror jag slår till på båda. Idag blev det snabbmat.
Äsch då, det blev en pizza idag. Imorgon krockar matinköpet med min injektion. Får se vad det blir till middag imorgon.
Jag vet inte vad jag ska äta imorgon. Kanske jag tar spårvagnen ned till stan och går sedan några kvarter till bästa stället Lingonfabriken. Stekt fisk med kokt potatis och kall sås eller pannbiff med lök, potatismos och brunsås eller fläskschnitzel med stekt potatis och champinjonsås var lördagnes mat. Ska då fråga om den maten senare idag.
Idag har jag ätit två matlådor. Den första var rätt lite mat i, spaghetti och köttfärssås. Den andra var godare och lite mer mat; Panerad fisk och potatismos. Har en sådan rätt till i kylskåpet.
Imorgon säljs ugnsstekt falukorv med potatismos eller pannbiff med lök. Egentligen läge att köpa båda, men på torsdag är det favoriträtten kycklingschnitzel. Idag blev det thaimat på ICA, nudlar och kyckling samt morotsslantar.
Jag köpte två måltider av samma sort idag. Kycklingschnitzel och potatis.
Ska köpa två Dafgårds imorgon.
Jag har två eller tre Dafgårds i frysen. Bland annat italienska kalvfärsbiffar med spaghetti.
Jag grunnar på att äta på ett libanesiskt ställe. Ja, inte äta där då, utan att ta med mig hem. Två grillspett med kött eller kyckling och jag tror hela sex behållare med röra, meza. Kostar 179 kronor. Eller om jag ska äta kinamat imorgon. Eller om det blir något från pizzerian. Har inte bestämt mig än.
Idag har det blivit en fryskartong. Orkade inte gå ut. Ska ha tre till i frysen o funderar på att ta en till ikväll.
Raggmunk med stekt fläsk eller pasta med kalkon, ört- och ostsås är vad affären har att erbjuda imorgon. Raggmunk går ned, men utan njutning. Siktar in mig på pastarätten istället. Om jag nu kommer iväg till affären.
Frukostkorv med senapssås blev det idag. Det fanns flera av den kvar när jag var i affären strax innan två. Imorgon blir det nog ICA då jag ändå ska ned på stan för min injektion, annars säljs helstekt karré med gräddsås.