Vad gör dig rädd?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vad gör dig rädd?

Post by Zoidar »

wasp wrote: 21 Feb 2025, 04:39 När jag klivit upp ur sängen känner jag en isande kåre och allt känns så stort och öppet - då blir jag rädd och ångesten slår till.
Är det samhällsläget som orsakar din ångest?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Är orolig för att inflationen ska dra iväg igen. Idag när jag köpte apelsinjuice på Coop hade priset gått upp med 6 kr per liter. Det är ingen liten prisökning. Willy's apelsinjuice smakar ananas nu för tiden, tycker jag.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Diabetessköterskan har varnat för apelsinjuice. Bättre att äta hela apelsiner med fibrer.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Man blir tjock av juice. :shock: Rent socker.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag har druckit juice till frukost varje dag i hela mitt liv. Oftast apelsinjuice. Större delen av tiden har jag varit smal :razz:
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Apelsinjuice är smakigt. Men det ska vara färskpressade. De vill ha över 40 för en flaska. Men en vinare kostar 60 så så sett är det inte så farligt.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Obehagliga snubbar gör mig rädd. Tidigare idag kom jag att tänka på snubben på gymmet som berömde mig för min kropp (minus axlarna) och samtidigt rättade han till skrevet hela tiden. Detta var nog år 2015. Jag var rädd. Det är pga personer som honom, som gör att vissa gym har separat tjejdel.

Edit: idag är jag rädd. Sitter i kollektivtrafiken nu och är rädd för att någon obehaglig snubbe ska börja prata med mig. Eller bara stirra ut mig. Jag satte mig snett mittemot en bitig kille med ring. Känns lite betryggande faktiskt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
wasp
Cesiummedlem

Post by wasp »

Tanken på 1972 och vad som hände med mig då.
Post Reply