Att berätta eller att inte berätta? Det är frågan
Moderator: Moderator 1
Re: Att berätta eller att inte berätta? Det är frågan
Det stämmer väl inte att många här på viska är schizoaffektiva det är inte sant. Vad jag känner till är det bara Ms Tibbs, memphis och amandara. Man får inget intryck av att här är schizoaffektiva.
- Hercules723
- Hafniummedlem
+Zoidar och Krokus
Hur ska man kunna se det schizoaffektiva uttrycket i text? :p
Ja schizoaffektiva har bättre funktionsförmåga generellt jämfört med de med schizofreni. Men om det är någon stans där det inte märks så är det väl i text
Jag har hög funktionsförmåga trots schizofreni, vad nu hög innebär...
'cause the freak inside controls my mind
Det beror väl på hur mycket hjälp man behöver och vad man klarar själv.
Fungerar nästan normalt. Har för det mesta kontroll över vanföreställningarna. Klarar av att bo själv. Har börjat få ett liv utanför jobb. Skulle säga att mitt liv känns meningsfullt. Men det har inte alltid varit så. Ett tag fick jag mycket hjälp med städning och ibland matlagning. Idag däremot fixar jag det nästan helt själv. Har fortfarande svårt att hantera när det händer något oförutsägbart eller om mycket händer på en gång. Mitt liv fungerar om jag har tydliga rutiner och struktur.
'cause the freak inside controls my mind
Zoidar och krokus nej det tror jag inte på att de är schizoaffektiva det kan ni glömma. De har inte ens medicinering som kan stämma in på den diagnosen.Det finns ingen på viska som visat någon tendens till mani och jo jag tycker faktiskt man kan avläsa på text man har mer bortfall av känslor som schizofren kan jag tycka men mani har aldrig förekommit på viska.
Jag har också diagnosen schizoaffektiv
Nej, jag har inte schizoaffektiv som diagnos, utan schizotyp störning. Däremot har jag försökt jobba i olika grad, vilket inte funkat optimalt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Tack för att du är ärlig krokus. Jag minns mycket tydligt att du skrev att du hade schizo personlighets störning när jag börja på viska och det är en skillnad i medicinering mellan schizofreni och schizoaffektiv. Av det skälet tror jag inte heller på mikkas ord. Jag uppskattar ärlighet och tyvärr är det något som ofta brister på viska. Och Nobel att du är högfungerande förstår jag och du är även ärlig i dina ord och känslor. Och jag har själv paranoid schizofreni och det har jag förlikat mig med och som Geta påstod att på viska är schizoaffektiv mer utbrett än schizofreni får hon det att låta som att vi ör bättre för att vi är schizoaffektiva och inte schizofrena och herre jesus viska profilerar sig att vara ett forum för schizofreni men står inte upp för det utan slänger sig med schizoaffektiv jag menar för i helvete var finns er ryggrad.