Vår barndom

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Fantasio
Rodiummedlem

Vår barndom

Post by Fantasio »

Saknar du dina barndomsår? Jag gör det och önskar en chans till att leva om mitt liv, men jag skulle ha gjort så många saker annorlunda; Studerat med fokus på bra betyg till exempel. Tyvärr tyckte jag att det var häftigt med dåliga betyg i skolan. Hur kunde jag vara så urbota dum? Jag spelar en låtlista med Electric Light Orchestra, ett band som jag fastnade för redan som elvaåring och jag får nu förnimmelser från den tiden. Min barndom var lycklig, förutom att jag inte hade så många kompisar. Man spelade fotboll, både i organiserad form och som spontanidrott och höll även igång med andra aktiviteter. Jag hade förmånen att växa upp i en kärleksfull kärnfamilj. Brukar du drömma om svunna tider?
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Re: Vår barndom

Post by MsTibbs »

Jag tycker det är bättre att vara mig som vuxen.
In a world where you can be anything, be kind.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ångrar du några livsval, MsTibbs?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag vill inte gå baklänges. Varje ålder har sin tjusning men att vara ung var ett helvete med schizofreni.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, det kan jag förstå, Geta. Jag har lyxen att ha fått växa upp utan schizofrenin.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Fantasio wrote: 02 Mar 2025, 20:29 Ångrar du några livsval, MsTibbs?
Inte vad jag kommer på?
In a world where you can be anything, be kind.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️

Post by Nissegossen »

Min barndom var bra, uppväxt i tvåfamiljsvilla i övre medelklass familj i ett villaområde och brydde mig inte mig om skolan, ett djävulens påfund tyckte jag då, ville leka i barndomen. Te x gjorde jag generellt inga läxor, ägna mig åt skolsaker på min fritid, vad skulle det vara bra för? Hade också tur som överlevde då jag gjorde saker som var hårresande idag. Att skolan i slutändan om jag skött den skulle innebära studier på Universitetsnivå var aldrig aktuellt då ingen i familjen hade gått det. Jag utbildade mig till fackskoleingenjör en skolform som inte längre finns, vilket var på två år efter grundskolan. Jag fick medelbetyg i nästan alla ämnen, två fyror och två tvåor, resten treor.

polletten trillade aldrig ned i matte som den gjorde i Svenskan
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min barndom minns jag som bra. Vi hade sommarstuga där jag tillbringade hela somrarna. Jag hade eget rum från ca 9 års ålder då vi flyttade till en rymlig gammal villa. Problem började jag få först i puberteten. Jag var brådmogen och den kom tidigt.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Nej, jag saknar inte barndomen. Ett återkommande tema på mina drömmar när jag sover, är att jag får möjlighet att gå om gymnasiet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Richard
Administratör

Post by Richard »

Ja, jag mådde bra som barn. Uppväxt i villa utanför Ängelholm. Mådde bra o trivdes i skolan. Men när jag började gymnasiet försvann allt. Jag brukar tänka på hur jag mådde om jag t.ex. kör förbi min gamla högstadieskola eller vårt hus. Lekte o hittade på bus med kompisar o sånt.

Men sen i gymnasiet isolerade jag mig alltmer o det började med depressionen.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Nissegossen,

Måste inte en ingenjör kunna matematik?
Nobel
Tuliummedlem

Post by Nobel »

Växte upp med nära till naturen. Fäktades mest med pinnar och byggde kojor. Hade en bra barndom.
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply