Vår barndom

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vår barndom

Post by memphis »

Samma här. Jag levde på en gård där vi kunde vara ute själva och leka i skogen bakom huset. Det var en annan tid.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Vi rodde en eka på en bottenlös sjö utan flytvästar. Min kompis klättrade upp på taket och ställde sig på skorstenen.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Vissa grejer från barndomen var ju rätt kul. Som när jag och en kompis var ute själva och seglade. Min pappa stod på en brygga en bit bort och skällde ut oss för alla fel vi gjorde. Vi ville inte segla men han tvingade oss. Så istället för att segla ordentligt, hoppade vi i vattnet (en i taget). Pappa var fly förbannad på oss. Jag ler när jag skriver detta. :mrgreen:
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Min morfar och mormor hade en lite större segelbåt. Några somrar fick jag och min bror följa med på seglatser. Det var så spännande! Mysigt att sova i båten också. Båten hade 7 kojar. Vi åkte till öar i Luleås skärgård. Om det var lä så hade båten även en motor. Vi badade från båten också.
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 03 Mar 2025, 18:34 Vissa grejer från barndomen var ju rätt kul. Som när jag och en kompis var ute själva och seglade. Min pappa stod på en brygga en bit bort och skällde ut oss för alla fel vi gjorde. Vi ville inte segla men han tvingade oss. Så istället för att segla ordentligt, hoppade vi i vattnet (en i taget). Pappa var fly förbannad på oss. Jag ler när jag skriver detta. :mrgreen:
Låter inte som du hade så bra relation med din pappa.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
zoegas
☢️ Prometiummedlem ☢️

Post by zoegas »

Sommarlov var najs. Men fan vad jag hata skolan.
MsTibbs
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by MsTibbs »

Vi hade djur. Hundar, katt, höns, kaniner och jag fick sonmm 7-åring min egen shetlandsponny!
In a world where you can be anything, be kind.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Jag ville ha en hund som barn men det jag fick var en hund av plysch. Jag fick ha ökenråttor och hamstrar, vilket inte var så kul. En gång när ökenråttorna fick ungar tror jag att min pappa gav dem råttgift. De låg helt döda i buren och en massa lös avföring. Mamma sa de hade fått magsjuka.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 03 Mar 2025, 21:33 Jag ville ha en hund som barn men det jag fick var en hund av plysch. Jag fick ha ökenråttor och hamstrar, vilket inte var så kul. En gång när ökenråttorna fick ungar tror jag att min pappa gav dem råttgift. De låg helt döda i buren och en massa lös avföring. Mamma sa de hade fått magsjuka.
Oschysst av farsan i så fall!
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Ja eller hur! Fast jag kan tänka mig att de var tvungna att göra något. Råttor förökar sig ju väldigt snabbt. Det hade blivit en översvämning av ökenråttor i lägenheten.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

memphis wrote: 04 Mar 2025, 00:14 Ja eller hur! Fast jag kan tänka mig att de var tvungna att göra något. Råttor förökar sig ju väldigt snabbt. Det hade blivit en översvämning av ökenråttor i lägenheten.
Man hade nog fått skänka till zoobutiken. Där hade de nog blivit ormmat. Inte så schysst det heller. :think:
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Nej, men det hade jag aldrig fått veta. Nu blev jag jätteledsen när alla råttor låg där döda helt plötsligt. Efter denna incident fick vi bara ha ensamlevande hamstrar. Och de sov hela dagarna men var aktiva på nätterna :lol:
Post Reply