Mrsearlgray's målnings tråd.
Moderator: Moderator 1
Re: Mrsearlgray's målnings tråd.
Ja. Minst ska jag fixa till hennes tavla. Ska ta upp staffliet, och sen se. Jag är väl inte supermotiverad att måla ur själ och hjärta, alltså finna egna motiv. Jag får mycket målerits på FB, men jag orkar som inte ta till mig det. Det är lugnt som det är - jag har ett bra liv. Man/jag vet aldrig när feelingen kommer :-) . En får se. Men du - keep the fire burning!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ja det förstår jag, målade inte något själv på flera år tack vare sjukdomen, men att ha materialet framme när det väl slår till leder ju enklare till att man får något målat. :)amandara wrote: ↑06 Mar 2025, 14:58 Ja. Minst ska jag fixa till hennes tavla. Ska ta upp staffliet, och sen se. Jag är väl inte supermotiverad att måla ur själ och hjärta, alltså finna egna motiv. Jag får mycket målerits på FB, men jag orkar som inte ta till mig det. Det är lugnt som det är - jag har ett bra liv. Man/jag vet aldrig när feelingen kommer :-) . En får se. Men du - keep the fire burning!
Ja visst gör det ont när knoppar brister
Japp. Ska köpa lite färger. Så får man se. Jag har en ”dålig” ovana att ge bort allt mitt konstnärsmaterial när jag tycker att jag är klar med det. Jag har kvar mina oljefärger och bläck - älskar bläck, men gör inget för detmrsearlgray wrote: ↑06 Mar 2025, 15:02Ja det förstår jag, målade inte något själv på flera år tack vare sjukdomen, men att ha materialet framme när det väl slår till leder ju enklare till att man får något målat. :)amandara wrote: ↑06 Mar 2025, 14:58 Ja. Minst ska jag fixa till hennes tavla. Ska ta upp staffliet, och sen se. Jag är väl inte supermotiverad att måla ur själ och hjärta, alltså finna egna motiv. Jag får mycket målerits på FB, men jag orkar som inte ta till mig det. Det är lugnt som det är - jag har ett bra liv. Man/jag vet aldrig när feelingen kommer :-) . En får se. Men du - keep the fire burning!

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Ska nog måla nått stilleben? Har dock inte jättemånga canvaser kvar så vet inte riktigt vilken storlek jag ska välja, har mest små canvaser och en väldigt stor.
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Stilleben för ikväll?
- Attachments
-
- IMG_7129.JPG (3.34 MiB) Viewed 1146 times
Tycker den var häftig.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
tack! får se hur slutresultatet blir sen. :)
Det var den med ögat jag kommenterade.

- mrsearlgray
- Iridiummedlem
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
uppdatering kring stillebenet.
- Attachments
-
- IMG_7133.JPG (1.69 MiB) Viewed 970 times
Ser bra ut!
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Tack så mycket! :D låter det ta lite mer tid än förra, liksom stressar det inte på samma sätt.