Vad ser du på tv just nu?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Re: Vad ser du på tv just nu?

Post by memphis »

Fantasio wrote: 22 Oct 2021, 18:17 Gängvåldet förfärar mig. Det är ett importerat problem. Individer med bristande impulsivkontroll som de har i sitt DNA.
Det tror jag inte. Det är ett kulturellt problem inget DNA- problem.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Nu är det allvar, nu kommer det kanske bli en stark fråga för SD, men hörde av en polare idag att det var mycket kriminella handlingar och droger i hans liv. Men detta kommer att eskalera, jag ser ingen ände på detta med skjutandet och framförallt knivvåldet.

Jag är rent ut sagt oroad över vad högern kan hitta på?
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Stoppa invandringen till exempel?
Jocke
Iridiummedlem

Post by Jocke »

Vilken sorts invandring vill ni stoppa? Speciellt vi här uppe i norr är beroende av arbetskraftsinvandringen! Men de ni pratar om är andra tredjegenerationens invandrare, många är födda här i sverige? Men det är som memphis påtalar kultur det är fråga om, en krock mellan svensktheten och det som är deras stamkultur. Vist kan man man jaga utlänningar pga att en vit man dog? Men jag undrar vilken sorts krets som han umgicks med.

Det är många rappare som har mördats, över hela världen vill säga.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Tror inte att det är så mycket kulturkrock det är frågan om, utan att det i gängens förorter skapats en jävla skitkultur. Det har ingenting med den svenska kulturen att göra. Vi kunde haft vilken kultur som helst och de skulle ändå ha bildat sin subkultur.
"I'm guided by a signal in the heavens. I'm guided by this birthmark on my skin." - L.Cohen
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Över 600 000 invandrare försörjer sig inte själva. Varför fylla på fler
bidragsberoende?
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jocke wrote: 22 Oct 2021, 19:01 Vilken sorts invandring vill ni stoppa? Speciellt vi här uppe i norr är beroende av arbetskraftsinvandringen!
Är Sverige i behov av arbetskraftinvandring? Det var en ny åsikt. Har du kommit på den själv? Vi massimporterar analfabeter som aldrig kommer att komma ut i arbete.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Problemet är väl att politikerna trott att invandrare skulle släppa alla sina problematiska kulturella yttringar vid gränsen och assimileras in i svenskheten. Det funkar uppenbarligen inte så. Hedersvåld och liknande lever vidare. Sådant som är helt oacceptabelt i våran kultur fortsätter här.
Sen att många inte försörjer sig själva och inte ens bryr sig om att lära sig svenska är ju ett jätteproblem.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Mona Sahlin har sagt att det är svenskarnas uppgift att integreras till
invandringen.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Där har du en kvinna som sagt mycket. Och jag röstade inte på sossarna på hennes tid så känner mig inte medskyldig. Hon är väl den typen som romantiserar andra kulturer mer än hon gillar sin egen. Det finns sådana människor som romantiserar väldigt mycket över främmande kulturer.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Det är vanligt bland svenskar att nervärdera sin egen kultur och att
upphöja främmande kulturer. Egentligen har vi bara härmat andra.
Inget är genuint svenskt.
memphis
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by memphis »

Det finns saker som är den svenska kulturen även om det kan vara svårt att räkna upp dem mer än köttbullar och smörgåstårta. Till exempel har kvinnor hög status i den svenska kulturen. Och har barn också en högre status här än I många andra länder. Det är också svenskt med jantelagen. Vilket kanske förklarar varför vi inte skryter så mycket.
Post Reply