Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 07:50Jag äter inte godis längre, gör chokladbollar eller kladdkaka när sötsuget klappar på - vilket det alltid gör på kvällen. Men det är ändå rätt sällan jag bakar något. Köpte apelsiner häromsisten och det funkade lika bra mot sötsuget. En apelsin liksom - istället för en halv kladdkaka.mrsearlgray wrote: ↑08 Mar 2025, 07:42 Äsch skiter nog i lösgodiset, har massa äpplen så kan baka en äppelpaj kanske?
Vad står på schemat
Moderator: Moderator 1
- Hercules723
- Hafniummedlem
Re: Vad står på schemat
Delicato är värsta budgetbollen.Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:27Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 07:50Jag äter inte godis längre, gör chokladbollar eller kladdkaka när sötsuget klappar på - vilket det alltid gör på kvällen. Men det är ändå rätt sällan jag bakar något. Köpte apelsiner häromsisten och det funkade lika bra mot sötsuget. En apelsin liksom - istället för en halv kladdkaka.mrsearlgray wrote: ↑08 Mar 2025, 07:42 Äsch skiter nog i lösgodiset, har massa äpplen så kan baka en äppelpaj kanske?

"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
- Hercules723
- Hafniummedlem
Tycker det smakar bra.Zoidar wrote: ↑08 Mar 2025, 12:28Delicato är värsta budgetbollen.Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:27Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 07:50
Jag äter inte godis längre, gör chokladbollar eller kladdkaka när sötsuget klappar på - vilket det alltid gör på kvällen. Men det är ändå rätt sällan jag bakar något. Köpte apelsiner häromsisten och det funkade lika bra mot sötsuget. En apelsin liksom - istället för en halv kladdkaka.![]()
Har du testat en riktig bolle?Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:30Tycker det smakar bra.Zoidar wrote: ↑08 Mar 2025, 12:28Delicato är värsta budgetbollen.Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:27 Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.![]()
- Hercules723
- Hafniummedlem
Jo, men smakar därefter. 

- Hercules723
- Hafniummedlem
Haha, så dåligt är det inte. Finns ju ännu billigare typ.
Ja. Jula har chokladbollar för en krona. Men innehållet är okänt.
Jag tycker att det är helt ok att göra hembakade chokladbollar :-) . Ska nog göra det idag när jag tänker på saken. Eller kanske. Vart en fullrulle dag, så kanske behöver softa/sova.Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:27Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 07:50Jag äter inte godis längre, gör chokladbollar eller kladdkaka när sötsuget klappar på - vilket det alltid gör på kvällen. Men det är ändå rätt sällan jag bakar något. Köpte apelsiner häromsisten och det funkade lika bra mot sötsuget. En apelsin liksom - istället för en halv kladdkaka.mrsearlgray wrote: ↑08 Mar 2025, 07:42 Äsch skiter nog i lösgodiset, har massa äpplen så kan baka en äppelpaj kanske?
- Hercules723
- Hafniummedlem
Ja, hembakat är ju bäst. Helt klart. Jag har funderat på baka bröd någon dag. Men det ska ju bli gjort också. Sen vill jag gå på en hockeymatch, det går bra för Björklöven.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 14:54Jag tycker att det är helt ok att göra hembakade chokladbollar :-) . Ska nog göra det idag när jag tänker på saken. Eller kanske. Vart en fullrulle dag, så kanske behöver softa/sova.Hercules723 wrote: ↑08 Mar 2025, 12:27Ibland börjar jag morgonen med en apelsin. Tycker det är fräscht. Jag har även ätit mycket chokladbollar sista tiden. Men jag köper i butik, Delicato.amandara wrote: ↑08 Mar 2025, 07:50
Jag äter inte godis längre, gör chokladbollar eller kladdkaka när sötsuget klappar på - vilket det alltid gör på kvällen. Men det är ändå rätt sällan jag bakar något. Köpte apelsiner häromsisten och det funkade lika bra mot sötsuget. En apelsin liksom - istället för en halv kladdkaka.
Middag
Kul det går bra för Björklöven Hercules! Det går inte så bra för HV. De kanske får mötas i kval?