TV-spel
Moderator: Moderator 1
Re: TV-spel
Ja just det. På den går inte handkontrollerna att ta av.
Jag tror jag har köpt mitt sista spel till Switch:en. Väntar spänt på att Switch 2 ska släppas. Tror det blir tidig april. Min önskan om ett "Metroid" från förstapersonsperspektiv verkar bli bönhörd. Fast ett spel jag skulle vilja ha är "Hercule Poirot: The first cases". Jag skriver in recension och "gamereactor" utan att hitta recensionen. Vill veta om det är värt att köpa eller ej. Någon som kan luska i saken åt mig?
Jag kunde inte låta bli, det blev att beställa "Hercule Poirot - The First Cases". Förväntar mig ett trivsamt spel utan stress och svåra bossar. Det fick bara en stjärna i betyg på Ginza, men på Google stod det att 87% gillade spelet. Det får bli det sista spelet jag köper till Switchen. Billigt var det också, under 200 kronor.
Jag har kommit vidare i spelet "Princess Peach: Showtime!". Klarade en klurig undervattensbana och efter det en boss som var rätt lätt att besegra. Nu kan jag åka hiss mellan våningarna. Har tagit en bana i källaren och kan spela en bana till där nere. Det är ju superkul.
Jag har idag fått mitt Hercule Poirot-spel. Attans , det fanns bara en kod med, man får ladda hem spelet själv. Har i och för sig gjort det några gånger förr. Går det inte vägen får jag ringa en kompis.
Som tur är hade min kompis tid att komma hem till mig imorgon. Han har räddat mig flera gånger. Jag kan knappast bjuda på utemat, då hans mage är känslig för gluten och laktos, eller vad det nu var. Kan sticka till honom en tjuga för bensinpengar.
Om min kompis inte kan hjälpa mig går det att beställa hem spelet helt digitalt och tanka ned det på konsolen. Men då får jag ju betala dubbelt för det och det vill jag helst inte göra. Att jag ska ha det så krångligt med det tekniska.
Nu är kompisen här och hjälper mig. Krångligare än jag trodde. Man var tvungen att gå in på någons hemsida.
Battlefield 6 är på väg. Det är ett Svenskt företag som gör spelet. Ser ju coolt ut i ett litet klipp.
https://www.youtube.com/watch?v=LwfW6o-WSbQ
https://www.youtube.com/watch?v=LwfW6o-WSbQ
Det ser häftigt ut, zoegas. Själv har jag mest suttit och spelat hela dagen, mitt nya spel. Nämligen "Agatha Christie - Hercule Poirot: The First Cases". Ett småtrevligt spel, precis som jag trodde.
Mitt Poirot-spel räckte bara i tre dagar, lördag till måndag. Tur att det bara kostade runt 200 pistoler.