Krokus wrote: ↑09 Mar 2025, 09:19
Det stör mig att jag måste betala tillbaka ~2150kr. Jävla apa på jobbet som inte lyssnade på mig i god tid. Jag sa till FLERA gånger. Idiot.
Vill inte apan dra mer skatt kan du väl be F-kassan dra mer?
FK drar redan 400kr extra per månad. Sjukersättningen är min huvudinkomst och lönen är min sidoinkomst. På sidoinkomst ska det dras 30% skatt för att man garanterat ska slippa restskatt.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus wrote: ↑09 Mar 2025, 11:53
FK drar redan 400kr extra per månad. Sjukersättningen är min huvudinkomst och lönen är min sidoinkomst. På sidoinkomst ska det dras 30% skatt för att man garanterat ska slippa restskatt.
Jo, vet. Tänkte det bara som möjlig lösning.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Imorse ringde jag till Skatteverket. Det verkar som att jag slipper restskatt i och med att jag betalade in 4000kr till skattekontot i höstas. Det kommer stå i det slutgiltiga skattebeskedet.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Krokus wrote: ↑10 Mar 2025, 11:56
Imorse ringde jag till Skatteverket. Det verkar som att jag slipper restskatt i och med att jag betalade in 4000kr till skattekontot i höstas. Det kommer stå i det slutgiltiga skattebeskedet.
Va bra! Kan man betala in till skattekontot? Betala skatt i förväg?
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
"Om du inte en gång varit genomdränkt av svett, kan du inte vänta dig att få se ett palats av ädla stenar och juveler uppenbara sig på ett grässtrå." (Zenmästare)