Tråden om snabbmat
Moderator: Moderator 1
Re: Tråden om snabbmat
Det blev en pizza idag igen, en Husets special. Nu måste jag ta det lugnt med snabbmaten.
Igår lördag köpte jag kebab med bröd och en pommes-tallrik igen. Nu måste jag försöka hålla mig borta från pizzerian.
Det gick inte att hålla sig borta från pizzerian igår. Jag köpte en kebabrulle med vit sås. Och imorgon ska kompisen och jag äta mat därifrån. Han tar en pizza och jag tror jag tar en kebabtallrik. Fundera på att ta en burk pizzasallad till kebaben.
Det blev ingen pizzeria med kompisen. Det var han som ballade ur. Jag funderar på att köpa mig en kebabrulle och en pommestallrik till den. Det orkar jag inte på en och samma gång, så jag kommer att äta det som blir över av kebabrullen kall ur kylskåpet. Jag går all in, kosta vad det kosta vill. Men jag är mer sugen på kinamat. Jag gör matplaner om kvällarna men realiserar dem sällan.
Jag vågar knappt gå till mataffären. Får väl börja leva på skulor från pizzerian. Det blir både dyrt och onyttigt. Men vad ska jag göra?
Byt medicin!
Jag kommer att köpa mig en kebabrulle. Kom aldrig iväg till mataffären idag.
Det blev en kebabtallrik med pommesfrites och vit sås. Plus en pommestallrik. Jag blev proppmätt, Åt det sista kallt.
Idag hade jag ingen ork att ens gå till mataffären, det blev pizzerian istället. Kebabmed bröd och en pommes-tallrik. Jag lyckas med visst besvär få i mig allt på en gång.
Jag åt en nyupptäckt klassiker: kebab md bröd och en pommes-tallrik.
Fläskfilé med pepparsås & råstekt potatis och pytt i panna med stekt ägg & rödbetor säljer kvarterskrogen imorgon. Och så lasagne och spaghetti Bolognese, vilket alltid står på menyn. Tror jag går dit imorgon. Annars blir det en kebabrulle från närmaste pizzerian. Men jag är lite trött på snabbmat.
"Fläskfilé med pepparsås & råstekt potatis" Det är en vinnare.Fantasio wrote: ↑18 Mar 2025, 21:55 Fläskfilé med pepparsås & råstekt potatis och pytt i panna med stekt ägg & rödbetor säljer kvarterskrogen imorgon. Och så lasagne och spaghetti Bolognese, vilket alltid står på menyn. Tror jag går dit imorgon. Annars blir det en kebabrulle från närmaste pizzerian. Men jag är lite trött på snabbmat.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34