Det skulle säkert vara möjligt att ordna något men det är inte värt besväret. Har hittat en smak jag gillar som håller röksuget i schack, det är allt jag behöver.Nissegossen wrote: ↑12 Mar 2025, 07:56 Har du ingen kontakt i Sverige som kan skicka snus till dig, annars köp på nätet, det borde fungera, om nu inte tullen tar dem?
Rökning
Moderator: Moderator 1
Re: Rökning
Hej och välkommen till Viska Lolnob.Lolnob wrote: ↑12 Mar 2025, 08:02Det skulle säkert vara möjligt att ordna något men det är inte värt besväret. Har hittat en smak jag gillar som håller röksuget i schack, det är allt jag behöver.Nissegossen wrote: ↑12 Mar 2025, 07:56 Har du ingen kontakt i Sverige som kan skicka snus till dig, annars köp på nätet, det borde fungera, om nu inte tullen tar dem?
Tackar!zoegas wrote: ↑12 Mar 2025, 09:13Hej och välkommen till Viska Lolnob.Lolnob wrote: ↑12 Mar 2025, 08:02Det skulle säkert vara möjligt att ordna något men det är inte värt besväret. Har hittat en smak jag gillar som håller röksuget i schack, det är allt jag behöver.Nissegossen wrote: ↑12 Mar 2025, 07:56 Har du ingen kontakt i Sverige som kan skicka snus till dig, annars köp på nätet, det borde fungera, om nu inte tullen tar dem?
Blir ni röksugna av er antipsykotiska läkemedel? Det kan jag tyvärr bli…
- mrsearlgray
- Iridiummedlem
Skulle vilja ha en mugg svart kaffe och kedjeröka
men det blir inget med det

Det måste bero på dopaminet! Många av oss på viska använder oss av nikotin av något slag eller äter en massa socker som också höjer dopamin. Vilket gissel! Faan…
Om det inte vore för min KOL hade jag fortsatt röka
Rökning ger inte bara KOL utan också spinalstenos och benskörhet.
Ja, när jag praktiserade på lungmedicin på Sahlgrenska var där en man. Han hade lungcancer och jag fattade inte att han skulle dö.
Min mamma har kol, astma och lyckades konstigt nog bryta bröstbenet för ett tag sedan. Hon fick gå på morfinliknande läkemedel ett tag. Och ja, hon rökte förut. Slutade väl för 15 år sedan.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.