Buffé
Moderator: Moderator 1
Re: Buffé
Planen är att äta kinabuffé ensam imorgon. Om jag nu kommer upp utan att vara dyngtrött. Ryggen krånglar, men har bara cirka 30 meter till påstigningshållplatsen och ungefär lika långt till restaurangen från hållplatsen jag kliver av vid. Funderar på att gå all in på det friterade. Men, men, det blir väl inget med det i vanlig ordning.
Edit: Måndagar stängt står det på nätet. Sablar! Får bli på tisdag då.
Edit: Måndagar stängt står det på nätet. Sablar! Får bli på tisdag då.
I den bästa av världar ser min morgondag ut som följer: Går upp vid tio på morgonen och tar spånkan till stan och mottagningen för min injektion, därefter tillbaka till hållplatsen för färd till Peking House och är där när de öppnar klockan elva. Sedan spånkan hem igen, eller kanske till mötesplatsen. Jag kommer nog bara att ta av det friterade. Maximalt onyttigt!
Det skulle inte förvåna mig om jag äter kinabuffé imorgon. Detta för att jag har tänkt äta snabbmat med en kompis imorgon eftermiddag. Det finns bättre dagar att äta buffé än när man redan har maten bestämd för dagen. Blir det buffé så köper jag bara en kebab med bröd imorgon.
Det är bara cirka en månad sedan jag åt kinabuffé. Men det är så gott att jag lätt kan äta det en gång i veckan utan att tröttna. Funderar på att göra som min avlidna kompis och äta där en gång i veckan. I alla fall mer ofta än det har blivit på senare tid. Jag skrev på Facebook där jag undrade om någon ville följa med. Fick ett svar där en man kunde vid femtiden på söndag. Men så dags har de bara den dyrare buffén med rått kött man får plocka åt sig. Jag nöjer mig med den lite billigare varianten.
Jag går av spårvagnen vid Domino-varuhuset och går till en tvärgata där mottagningen är. Kommer att vara där runt halv elva. Planen som spirar i min hjärna är att gå tillbaka till hållplatsen och åka till nästa stopp. Kanske 30 meter från hållplatsen ligger kinarestaurangen och de öppnar redan klockan elva. Förmodligen blir det inte av, men viljan finnes.
Om jag kommer i säng skapligt ikväll blir det kanske kinabuffé imorgon. Stället öppnar tolv. Kommer att ta av det friterade med ris till två gånger, därefter biff med lök eller om det blir med bambuskott. Sedan avslutar jag med det friterade en tredje gång. Tar spårvagnen dit och hem med ett stopp på ICA för inköp av läsk och yoghurt. Men jag har så svårt att komma till skott även fasat viss vilja finnes.
Nu kan jag inte ta spårvagnen till kinarestaurangen. Drottninggatan är avstängd för spårbunden trafik fram till slutet av oktober. Då återstår Rosegarden, men det är alltid så mycket folk där. Är mysigare på Peking House också.