Tänk på ett äpple
Moderator: Moderator 1
Re: Tänk på ett äpple
Alla med schizofreni lever med kronisk psykos, det är just det som är benämningen. - schizofreni, ett kroniskt psykotiskt tillstånd, varierar för olika.
Ja jag är inte schizofren, Schizoaffektivt syndrom, men jag tror inte att alla med schizofreni lever i ständig psykos. Ska vara mer än 6 månader har jag för mig. Men däremellan. Mina psykoser är fasansfullt krävande. Önskar inte min värsta fiende det.
Kände av lite symptom idag, hade hantverkare här. Vet att det är tossigheter men känns verkligt.
Last edited by 1Dave on 13 Mar 2025, 15:46, edited 1 time in total.
/Dave
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
"dont give in to hate, that leads to the dark side" - Obi Wan Kenobi, Jedi Master
Ja det känns ju verkligt. Ens luftslott. Man gör som Don Quiote och slåss mot väderkvarnar.
Oftast inte i ständig psykos hallucinatoriskt och vanföreställningsmässigt men som för mig tex med kroniska avtrubbade affekter negativa symtom tankestörninar och en nedsatt tankeverksamhet
Utan mediciner blir nog de allra flesta psykotiska förr eller senare
Ja jo, jag har oxå funktionsnedsättningar. Kognitivt och energimässigt. Går och lägger mig 17, dåligt minne och har lite energi till övers.
Ja samma här
Ja det är egentligen skit.
Jag är inte psykotisk hela tiden. Senast var det 2005.
Min farfar var inte schizofren, men han hade ordsallad ibland.
In a world where you can be anything, be kind.
Normalt är jag inte jätte psykotisk. Normalt händer bara vissa konstiga saker nu och då, tex att dörren ringer och ingen är där. Eller röster. Men jag är inte galen samtidigt, om ni förstår?
In a world where you can be anything, be kind.