Skriv gärna i denna tråd när det funkar!
Moderator: Moderator 1
Re: Skriv gärna i denna tråd när det funkar!
Det är någon cookie som krånglar. Jag provade att bara ta bort cachade bilder och -sidor. Det hjälpte inte.
Vill INTE ta bort alla cookies från Edge - jag är inloggad på massor av ställen, så jag provade Delete Forum Cookies här längst ned. Funkade inte heller. Den funktionen tar inte bort cookies...
Nåja, då tryckte jag på hänglåset längst till vänster på searchrutan/adressrutan och valde Ta Bort när jag markerat en av tre cookies. Tog bort de andra två också. Då gick det logga in!
Vill INTE ta bort alla cookies från Edge - jag är inloggad på massor av ställen, så jag provade Delete Forum Cookies här längst ned. Funkade inte heller. Den funktionen tar inte bort cookies...
Nåja, då tryckte jag på hänglåset längst till vänster på searchrutan/adressrutan och valde Ta Bort när jag markerat en av tre cookies. Tog bort de andra två också. Då gick det logga in!
Nu måste jag logga in vartenda gång till viska
Kan inte trasslet på sajten idag bero på Richards satanistritualer. Läser en Stephen Kingbok just nu.
Knappast. Satan kan inte rubba en enda bit i datorn. Möjligen kan Satan grumla Richards hjärna så han gör något fel.
Richard skrev faktiskt i Gästforumet kl 12 idag:
- Psychonaut
- Kopparmedlem
Jag hjälpte Richard med att fixa problemet med att "Kom ihåg mig" inte fungerade, genom att ställa in så cookies sparas normalt. Detta gjorde att de som försökte logga in under samma timme fick ett felmeddelande. Det kan lösas genom att spamma knappen eller rensa cookies. Inställningen revertades tillbaka efter det men eftersom cookie-inställningen ändå hade gjorts så var man ändå tvungen att vänta/spamma/rensa cookies för att logga in. Förhoppningsvis kan vi få tillbaka Kom ihåg mig utan att användare får en chock. 
Funkar bra för mig, inga problem att logga in.
Det verkar fortfarande vara några som inte kommer in. Jag själv kan inte logga in i Firefox, men det fungerar i Chrome...?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Nu fick jag det till att fungera i Firefox...
Gå in på Inställningar ---> Säkerhet o ta bort cookien...

Gå in på Inställningar ---> Säkerhet o ta bort cookien...

Jag blev tvungen att ta bort lösenorden i chrome, vart svårt att veta vad man skulle radera. I chrome går man inpå webbläsarens tre orickar längst upp till höger, men inte inställningar utan ta bort webbdata från listan och inte inställningar.
Toppen!
Det har funkat för mig hela tiden. Men då är jag inte inne på forumet jämt - jag kanske inte var aktiv när forumet strulade.