Matvanor
Moderator: Moderator 1
Re: Matvanor
Idag köpte jag två matlådor på ICA. Åt den ena förut, en pasta- och kycklingsallad. Den andra sparar jag tills imorgon. Nudlar och kyckling.
Idag köpte jag en frysrätt och en färskrätt. Det är pasta och tunt skivade fyrkanter av något som skulle kunna vara ost. Har köpte den förut och äter den alltid kall. Vet inte om man ska mikra den. Men den är inbrottssäker, så jag får hacka bort locket med en kniv. Tror jag har fem fryskartonger i frysen just nu.
Igår köpte jag Fazer havrerundel. Tog två sådana till fryskartongen och jag blev mätt.
Idag har jag bara ätit en sallad, med pasta och kyckling. Åt två runda Fazer-bröd för att bli riktigt mätt. Nu är det flera timmar sedan jag åt och jag är fortfarande inte hungrig. Imorgon blir det ingen mat handlad då jag ska få injektion, men jag har en thairätt hemma inköpt idag.
Åt potatis och lax och en smoothie till middag.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Jag åt två matlådor som jag fick av min syster idag. De var rätt små. Ska förmodligen till ICA imorgon, så det blir väl en thairätt i vanlig ordning. Jag vill helst köpa varma lådor från Hemköp, men de har inte det om helgerna. Men jag törs knappt gå till Hemköp måndag till fredag.
Käkat idag:
1. 100g havre 1 ägg
2. Tre mackor med smör och ost, en bit vetekaka
3. En smoothie, 100g pasta 1 ägg
4. 100g pasta 1 ägg
5. Åtta knäckemackor
1. 100g havre 1 ägg
2. Tre mackor med smör och ost, en bit vetekaka
3. En smoothie, 100g pasta 1 ägg
4. 100g pasta 1 ägg
5. Åtta knäckemackor
Jag har börjat köpa mat på pizzerian flera gånger i veckan. Inte för att jag varit speciellt sugen, det gör jag för att få i mig lite mat, bukfylla. Nu undrar jag om man köper fryskartonger, går det att leva på dem, eller måste man komplettera med kanske lite sallad eller tomat? Till ICA kan jag ta mig men inte till Hemköp.
Inwatto brukar komplettera kartongrätterna med knäckebröd och morot. Tomat är det inte så mycket näring i.
Just det, Inwatto brukar ju skriva om maten han äter. Tror jag behöver två lådor för att bli mätt. Knäckebröd har jag hemma och någon grönsak skulle jag kunna köpa. Gäller bara att lära sig hitta på ICA, de har byggt ut.
Nu knaprar jag på en morot. Det är gott.
Nu har jag kommit igång med lax varje dag igen.