Mynt o frimärksfolk - otrevliga?

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Richard
Administratör

Mynt o frimärksfolk - otrevliga?

Post by Richard »

Jag postade detta nyss på Flashback, men postar det här också...

Jag är med i diverse grupper om frimärken o mynt på Facebook, o det kan man ju tycka ska vara en samling stillsamma människor. Men vad sura o arroganta en hel del är! En grupp heter Mynt , Sedlar , Frimärken , Mm Köpes Säljes, det förekommer en del handel med silver o guld också, men så la en ut silverbägare o jag kom på att jag har likadana, dock är mina i tenn, så jag skrev "Chansar på att dessa är ok att lägga ut här" o skrev tydligt att de var i tenn. Även om det inte är mynt eller frimärken, så är det Mm (med mera, det står inte var gränserna går) i.a.f. Passar det inte så får väl admin i gruppen ta bort det.

Men genast kommer det dumma kommentar, den ena dummare än den andra. O det är inte bara detta inlägg jag syftar på. En annan gång kom det in en kille som hade två frimärken (helt vanliga massproducerade med kungen på) o undrade om de var värda nått. Folk skriver att han är efterbliven o hånskrattar åt honom. Klart man vänder sig till en frimärksgrupp om man inte har en aning om sina frimärken?

Varför kan de inte åtminstone bara ignorera det innehåll de inte tycker passar, utan måste tvunget vräka ur sig dumheter? Är detta specifikt för griniga gamla gubbar som samlar på sånt? Såklart finns det snälla också, t.ex. Herr Dittling här på forumet (på Flashback) är väldigt vänlig om man har frimärksfrågor. Men varför ska många andra tvunget hålla på så? Trodde faktiskt inte det om nått så stillsamt som mynt- o frimärkssamlare!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Richard
Administratör

Re: Mynt o frimärksfolk - otrevliga?

Post by Richard »

Nu röt jag till o lär väl få en del hatiska kommentarer tillbaka...
Skaffa er ett liv för i h-vete! Hur svårt kan det vara att bara scrolla vidare om man inte är intresserad? Sticker det så mycket i ögonen på er ändå, så anmäl inlägget till gruppens administratörer! Nej, istället sitter en del o slänger ur sig den ena dumma kommentaren, dummare än den andra.

Att jag som är relativt ny i gruppen begick ett ganska oskyldigt misstag, betyder det att man ska få ett gäng hånfulla kommentarer av självutnämnda "experter"? Ni är inte särskilt trevliga i gruppen mot nya, det har jag sett hur ni besvarar oskyldiga frågor också, från folk som inte är insatta, folk kallade en kille efterbliven o sånt för han undrade om ett par frimärken var värt nått, men det råkade vara massproducerade.

Det är som sagt bara att scrolla vidare om man inte har intresse av det!

Men tack till er som varit seriösa mot mig!
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Det första kristna forum jag skrev på blev jag kallad troll. Inte ens på kristna forum är alla vänliga. Annars ger jag kristna högt betyg. De brukar vara vänliga.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Kristna kan vara hemska och narcissistiska.
Post Reply