Matvanor

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Inwatto
Berylliummedlem

Re: Matvanor

Post by Inwatto »

Jag äter två frysrätter om dagen, i princip. En till lunch vid kl 13, och en till kvällsmat kl 19. Knäckebröd och saft till, båda gångerna.

Blir lite trött på Dafgårds och Findus, så ibland roar jag mig med att mikra frysta köttbullar och till det koka fullkornsmakaroner eller köra "hamburgare" dvs Lingongrova till köttbullarna. Vill jag använda lite av reserverna, kan det bli makaroner och makrill i tomat. OBS! Bjud aldrig någon på det. Det är inte gott.

Någon kväll i veckan, kör jag popcorn och mackor. En påse mikropopcorn är egentligen två portioner, men jag är alltid ensam om den så det blir mycket popcorn... Mackorna behövs för popcorn är väldigt snabba kolhydrater, dvs går snabbt ur blodet.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Tack för uttömmande svar, Inwatto. Jag vet inte vad en frysrätt kostar, kan det vara runt 30 kronor? Jag hade som vana att mikra frysta köttbullar, men har tyvärr tappat den vanan.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljer krogen kycklingfilé med mexikansk sås & ris och raggmunk med stekt fläsk & lingon. Ett lätt val, är inte speciellt förtjust i raggmunk.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det mat från pizzerian igen. Tur att de ligger där de ligger, för jag mäktar med att gå dit och hem igen utan missöden. Jag skulle tro att jag har två frysrätter hemma. Vidare var min syster förbi med hela tre färdigrätter idag, kylda sådana. Men den ena, med fisk, är lite lite, så jag kommer att behöva äta två stycken portioner för att bli mätt. Funderar på att ta lite yoghurt och flingor som kvällsmål.
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Köpte en Nick's proteinbar på Lidl.
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag borde verkligen komma igång med frukost. Jag har ju yoghurt och flingor hemma, plus mûslibars hemma.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Imorgon säljer puben biffstek med lök & stekt potatis för 109 kronor. Ska försöka komma iväg dit. Annars har jag idag ätit en kyld rätt med nudlar. Inte den vanliga thairöran med nudlar och kyckling. Jag funderar på att ta lite yoghurt snart.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Idag blev det kylda rätten från igår. Texas BBQ brisket med stekt kulpotatis. Tror jag det var i alla fall. Jag lär bli hungrig ikväll då rätten inte var så stor.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Tror att det blir havregrynsgröt med äppelmos ikväll.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Själv ska jag ta yoghurt och flingor. En ny, god vana. Då återstår att se vad det blir imorgon. Antar att det blir en pizza.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag köpte en Capricciosa och en pommestallrik idag. Jag är åter stor i maten. Men det syns inte på vågen, jag fortsätter att gå ned i vikt. Min kära syster var förbi med tre matlådor idag, kylda rätter som håller sig några dagar.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Det blev kycklingwok med nudlar idag. En god rätt. Nu har jag två kylda rätter kvar.
Post Reply