Vad är dagens positiva händelse?

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

yrväder
Skandiummedlem

Re: Vad är dagens positiva händelse?

Post by yrväder »

Du har fått abilify men ska se vad de säger imorgon men om du redan fått det på recept då har ni väl pratat redan. Vet du hade en fundering om abilify men man brukar träffa läkare nu låter det som att du fått dem utskrivna utan att ha träffat läkare först.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 19 Mar 2025, 22:08 Du har fått abilify men ska se vad de säger imorgon men om du redan fått det på recept då har ni väl pratat redan. Vet du hade en fundering om abilify men man brukar träffa läkare nu låter det som att du fått dem utskrivna utan att ha träffat läkare först.
Nej jag har inte pratat med dom sen jag föreslog abilify, såg att jag dock hade fått det utskrivet så väntar på att dom ska höra av sig. Och ja har inte träffat någon läkare denna gången heller innan dom skrev ut något nytt.

vet dock inte om jag vill byta medicin längre, eftersom det känns läskigt att byta antipsykotiska som fungerar hyfsat.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
yrväder
Skandiummedlem

Post by yrväder »

Du kan i alla fall inte byta innan du pratat med en läkare och förstår inte riktigt varför de skrivit ut abilify om du inte pratat med läkare ifråga. Nån ordning får det vara.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

yrväder wrote: 20 Mar 2025, 08:38 Du kan i alla fall inte byta innan du pratat med en läkare och förstår inte riktigt varför de skrivit ut abilify om du inte pratat med läkare ifråga. Nån ordning får det vara.
Nej det är ju därför jag väntar på att dom ska höra av sig.
Krokus
Rodiummedlem

Post by Krokus »

Undrar om Voxra plus Abilify blir för mycket påverkan på dopamin? Jag är dock ingen expert! Har du mrsearlgray, provat den kombinationen tidigare? Jag tänkte på att du skrivit att du hade svårt att sova med Abilify tidigare.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
mrsearlgray
Iridiummedlem

Post by mrsearlgray »

Krokus wrote: 20 Mar 2025, 08:56 Undrar om Voxra plus Abilify blir för mycket påverkan på dopamin? Jag är dock ingen expert! Har du mrsearlgray, provat den kombinationen tidigare? Jag tänkte på att du skrivit att du hade svårt att sova med Abilify tidigare.
Jo den tanken har också slagit mig faktiskt. Och nej har inte haft den kombinationen så måste prata med någon ordentligt innan jag gör något.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

yrväder wrote: 20 Mar 2025, 08:38 Du kan i alla fall inte byta innan du pratat med en läkare och förstår inte riktigt varför de skrivit ut abilify om du inte pratat med läkare ifråga. Nån ordning får det vara.
Jag får ny medicin utskriven utan att träffa läkare, när det gäller diabetesmedicin. Det går via diabetessköterskan. Har inte träffat någon läkare, när det gäller diabetes senaste 19 åren.
Psychonaut
Kopparmedlem

Post by Psychonaut »

Också ny medicin, mot ADHD. Min flickvän kom hem från mentalsjukhuset och vi har haft en riktigt fin tid. :-D
Miika
Guldmedlem

Post by Miika »

Drack så god latte på Espresso house :-D
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Jippi! Min miracast fungerar! :-D
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Inwatto
Berylliummedlem

Post by Inwatto »

Fick hyresavier med posten idag. De ska vara hyresgästen tillhanda senast den 16 enligt regler som inte gäller längre. Om man inte får avier så måste man betala ändå det belopp man brukar betala. Nu slapp jag fundera och kunde lägga in hyran i Internetbankens system för betalning i framtiden.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Jag betalar min avgift till bostadsrättsföreningen med autogiro. Behöver inte ändra summan.
Post Reply