Idag ringde Linnea från Rikets sal

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Geta »

Men det vore en mardröm att gå med i Jehovas vittnen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18319
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Fantasio »

Hjälp, Jehovas vittnen är på offensiven. Jag fick ett handskrivet brev från dem.

"Jag heter Hervor Andersson och jag är ett Jehovas vittne. På grund av pandemin skriver jag istället för att besöka dig vid din dörr."
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3855
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by 1Dave »

Inte fått besök av dem sen jag bodde själv. De ville inte komma in den gången, vet inte om jag skrämde dem elle nåt sånt.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Geta »

Jehovas skriver personliga brev som de lägger i brevlådan, när man inte öppnar när de ringer på.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8536
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Richard »

Min kompis var Jehovas vittne. Han var också intresserad av kemi o fysik o vi gjorde experiment tillsammans. Det var bl.a. 2012, när de upptäckte higgs-partikeln, av vissa kallad "Guds partikel", den förklarar bl.a. varför saker har massa. Han satte upp tidningsartikeln på kylskåpet "Guds partikel hittad". Men när jag frågade om hur jorden blev till sa han att det var Gud som skapat den. Jag gav mig inte in i någon vidare diskussion, då jag såg det som omöjligt att övertyga honom.

Men det var en av mina bästa kompisar ändå. Tyvärr fick han tag i en flaska metadon avsedd för toleranta personer, med doser om runt 120-150 mg. Dödlig dos för icke-toleranta personer är ca 50 mg...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8754
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by wasp »

Jehovas vittnen har ringt på min dörr också. Sa jag hade kräksjuka, de gick hastigt! Gick planenligt för att slippa dem, är inte sjuk alls!
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Geta »

En gång träffade jag på Jehovas vittnen på stan och fick deras tidning. Strax därpå ringde ett vittne på hos mig. Då sa jag att jag redan hade det numret av Vakttornet.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Cosmos »

Jag har bara stött på Jehovas på stan och de har kommit med sina skrifter och stuckit dem under nosen på mig. Aldrig att de har ringt på men så har jag porttelefon också.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by memphis »

Jehovas har ringt på min dörr tre gånger de senaste åren. Jag säger alltid: tack, men nej tack. Det räcker, behöver inte ljuga för att bli av med dem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 61082
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Nissegossen »

Man hoppas ju på något bättre än ålderskrämpor i ett liv efter detta, men det är osäkert att veta var man hamnar och om det finns en fortsättning, jag tror på Jesus och det han predikade om.
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Kippis
Niobmedlem
Posts: 299
Joined: 02 Nov 2023, 08:36

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by Kippis »

Förutom Jehovas vittnen som har ett tidningställ med deras skrifter uppsatt på stan för att locka förbipasserande så går mormonerna här i stan och försöker locka över folk till deras tro.
User avatar
MsTibbs
Rodiummedlem
Posts: 23037
Joined: 06 Sep 2021, 19:31

Re: Idag ringde Linnea från Rikets sal

Post by MsTibbs »

Ingen har hört av sig på ett halvår. Fick kram i höst och en annan ett visitkort.
In a world where you can be anything, be kind.
Post Reply