Mitt nätverk

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Nobel
Tuliummedlem

Re: Mitt nätverk

Post by Nobel »

Jag hade en vän som sade upp vår vänskap för några månader sedan. Det är första gången det hänt mig. Han hade hamnat i en konflikt med en annan vän. Han blev sur för att jag inte valde hans sida i konflikten. Problemet var ju att den enda som pratade om konflikten var han och jag hörde bara hans perspektiv och ingen annans. Svårt att välja sida då. Dessutom tycker jag inte om att välja sida då det går emot min filosofi; "Det finns inga rätt eller fel, bara olika perspektiv". Det sista jag skrev var neutralt så om han vill återvända så kan han göra det. En sak jag reagerat på dock är att han har en förlegad syn på homosexuella och gör opassande skämt om ickehetero läggningar. Spekulerar att det kan vara den som försatte honom i konflikt med den andra parten.
'cause the freak inside controls my mind
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag ringde min hörselskadade vän nyss. Ville tipsa om två filmer. Han sa bara "ja, ja" utan att höra vad jag sa. Då skickade jag ett SMS till honom.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Igår ringde jag en vän, han som var min propagandaansvariga under partiåren. Sa att jag inte kom in på ett forum (detta) och han erbjöd sig att komma dagen därpå, alltså idag. Han hade ett jobb i en fastighet i närheten och offrade sin lunchrast för att hjälpa mig. Jag sa att jag ville bjuda honom på lunch, men han har en kinkig mage, så det blev inget av med det. Men han bjöd in mig på grillning. Tveksamt om jag accepterar då jag måste åka landsortsbuss för att komma till honom. Men väldigt snällt av honom att hjälpa mig. Han tankade ju hem ett spel åt mig förr helgen.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min systerdotter ska följa med mig till läkarsamtalet i april. Det var hennes förslag. alltid bra att ha någon med sig. Sist hon hjälpte mig var när jag klippte mig i september. Hon är så snäll.
Geta
☢️ Plutoniummedlem ☢️

Post by Geta »

Var glad för det!
Zoidar
☢️ Americiummedlem ☢️

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 20 Mar 2025, 19:58 Min systerdotter ska följa med mig till läkarsamtalet i april. Det var hennes förslag. alltid bra att ha någon med sig. Sist hon hjälpte mig var när jag klippte mig i september. Hon är så snäll.
Va skoj Fantasio!
"Herren har verkligen uppstått, och han har visat sig för Simon!" - Lukas 24:34
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Ja, det känns toppen att ha någon med sig.

Jag minns inte när jag var hos min före detta arbetskamrat sist. Jag var där på julafton och en gång till i år. Kan det vara två månader sedan? Jag har redan bjudit in mig till honom på påsk, men kommer såklart att ringa honom innan jag går dit, så att han har dörren olåst. Han hör ju inte ringklockan. Jag har blivit som honom, jag har börjat se en massa på TV.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag hade telefonkontakt med min hörselskadade vän igår. Jag sa att jag skulle handla med mig senapssill till honom. Kanske att jag köper köttbullar också. Jag tror jag köper en flaska Dworak till honom, det är hans favorit. En liten påskpresent blir det i så fall. Vi har börjat ses på alla högtider.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Jag har haft förnyad kontakt med min gamle arbetskamrat. Men det är svårt för honom att höra vad jag säger och svårt för mig att uppfatta vad han säger. Jag sa Wales o han svarade med att "Schweiz" är ett bra fotbollslag. Jag sa att jag skulle köpa med mig hans favoritsprit så att vi kan ta oss några snapsar, varpå han svarade att han skulle betala för flaskan. Min plan var att vi skulle dricka av den båda två. Får se hur jag gör.
Fantasio
Rodiummedlem

Post by Fantasio »

Min hörselskadade vän svarade inte när jag ringde. Någon halvtimma senare ringde han upp. Det var fortsatt svårt att föra ett samtal med honom. Jag frågade om han ville med ut och äta o han sa att jag skulle ringa honom. Han vill aldrig med. Han säger ofta att han vill spela minigolf, men när jag då föreslår det svarar han kanske...

Jag frågade en annan vän, vilken jag lärt känna inom psykiatrin, om han ville med till Rosegarden och äta. Det är buffé och han brukar äta en hel del. Nu går inte spårvagnen på Drottninggatan på ett halvår, så jag kan inte ta mig till kinarestaurangen. Jag är bara lite hungrig när jag skriver detta.
Post Reply